Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

6 MÅNADER idag!

Av nannasblogg - 23 januari 2014 06:32

 

.....mammas glada kille, tänk redan halvvägs till första födelsedagen! 


....å så lite kul å se en bild på storasyster 6 månader, syskonlika? 






 


 
 
Ingen bild

Anne

23 januari 2014 10:03

Grattis Glada söta Emil på 6 mån dagen fr moster Anne

nannasblogg

23 januari 2014 10:59

Tack, tack!!!

 
Ingen bild

Mari

23 januari 2014 18:36

Grattis Emil, vilket fint kort!! Tycker inte dom är lika alls, Ella är Claes och Emil är dig:-) tror du dom har samma pappa?;-)

nannasblogg

23 januari 2014 19:30

Jag tycker inte heller att dom är lika, helt olika som spädbarn å nu som bebis, men jag hoppas på att han blir lite lik mig iallafall eftersom Ella är Claes. Mamma tyckte oxå han va lik mig på dehär fotot så de finns hopp. Är ju så svårt å se sånt själv, däremot lätt när de gäller andras barn som Emilia, en kopia av Johan :) ja, de vet man aldrig, man kan ju aldrig vara helt hundra ;)

 
Ingen bild

Maria

23 januari 2014 19:31

Grattis söta Emil på 6 månaders dagen. Kram

nannasblogg

24 januari 2014 00:38

Tack Maria! Kul att du kommenterar här, då vet jag att du kikar in här :)

 
Ingen bild

Mari

23 januari 2014 19:39

Måste man inte veta häller, viktiga är att man vet vilken mage dom kom ut av:-) alla menar Emilia är är lik Johan, jag tycker hon är lik mig.....

nannasblogg

24 januari 2014 07:23

Ja, den magen finns fortfarande kvar så de är ingen tvekan var han kommit ifrån :) Jag tror nu kommande syskon kommer å bli lik dig, både till sättet å utseendet, full av energi :)

 
Ingen bild

Susanne

23 januari 2014 22:50

Ja visst är det svårt att se likheter i sina egna barn! Konstigt egentligen. Likadant är det med föräldrarna. Jag har alltid fått höra att jag är lik min mamma men har aldrig sett någon liknelse själv. Tycker inte att Emil o Ella är så lika varandra men man ser ju likheter i både mamma o pappa:-)

nannasblogg

24 januari 2014 07:18

Visst är de konstigt, ännu mer märkligt hur de bara kan bli olika utseenden å personligheter osv. Att de överhuvudtaget blir en liten människa där inne i magen är ju svårt å fatta :)

 
Ingen bild

Malla

23 januari 2014 23:15

Åh Grattis stora killen! Jättefint kort! Men alltså på dessa kort tycker jag tvärtom - att Ella är lik dig o Emil lik Claes!?! :)

nannasblogg

24 januari 2014 00:38

Jo den varianten har jag oxå hört :) är ju så lustigt att så många ser så olika. De är ju helt klart fler som tycker att de finns mycke Claes i Emil.

 
Ingen bild

Malin

24 januari 2014 08:04

Jag tycker man ser båda er i båda. Mer eller mindre :) men visst ser man att de är syskon. Näsa och mun tycker jag ser väldigt lika ut. Men emil är lite rundare om kinderna :) och hakan är väl rätt lika oxå:)
hur är de jamförelsevis längd och viktmässigt i denna ålder? Det tyckte jag var jättekul åmtitta på :)

nannasblogg

24 januari 2014 09:33

Emil får nog för mycke mat, därav runda kinderna. Jo de stämmer hakan är från mig :) men vet du, nästan lite kusligt dehär med längd å vikt, brukar oxå kolla BVC kortet efter varje besök å jämföra å vid 5 månaders kontrollen så stämde de på grammet! Båda var lika långa 68 cm å vägde exakt lika mycke d vs 8810g, som sagt lite kusligt! Får se nu på 6 månaders kollen om de även stämmer där, tror att Emil har dragit ifrån på vikten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards