Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Testar nytt recept...

Av nannasblogg - 4 december 2013 10:07

....saffran är ingen direkt favorit hos mig men, men testar iallafall.

 
 
Ingen bild

Malin mammagrupp

4 december 2013 13:08

Låter spännande med saffrans fisksoppa. Har inte gjort soppa själv mer än 1-2 ggr tror jag. Så det äts inte så mkt soppa här hemma. Jag har även en kycklingrätt som är god som innehåller saffran. Men då är det cremefraishe med saffran/tomat smak, Kycklingfileér , purjolök, samt tärnade äppelbitar(ljusgröna) serveras med färsk pasta el ris.

nannasblogg

4 december 2013 17:29

Den blev faktiskt god för att vara ett första gångs recept, mycke fet créme fraiche :) å lite extra av allt som står i receptet. Tyvärr inget som Ella åt, saffran smaken rynkade hon på näsan åt så de blir å göra vanlig lax å korv soppa till henne.

 
Ingen bild

Susanne

4 december 2013 16:53

Mycket god!! Den måste jag testa att laga:-) Tack för idag! Trevligt som alltid hos er!

nannasblogg

4 december 2013 17:32

Va bra att du kom idag så jag fick testa soppan på dig, Claes äter allt som finns å äta här så han är inget bra smakråd när de gäller maten här. Får finslipa receptet lite bara. Tack själv för idag, tiden går bara alltid så fort!

 
Ingen bild

Mari

4 december 2013 20:11

Men vad duktig du är som gör mat som även bebisen kan äta, smart! Här kokar jag vatten till välling, inget mer.....

nannasblogg

4 december 2013 21:12

Nej de va inte till Emil, så stor är han inte :) han får bara 4 mån burkar. De var vuxenmat mer, Ella gillade inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards