Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

I vecka 30 - Nytt ultraljud...

Av nannasblogg - 16 maj 2013 10:32

....så har de gjorts ännu en koll å allt ser fint ut! Nu kan vi nog pusta ut när de gäller allvarliga hjärtfel iallafall eftersom två specialläkare kollat. Huvaligen vad han tog i tryckte hårt med ultraljudsgrejen, lillebror hade nämligen hittat en bekväm ställning där han ville ligga å var inte så samarbetsvillig idag. Jag som blir nojig när Ella kan trycka till lite på magen, nu vet jag att dom tål nog en hel del mer än vad man tror där inne. 


Magen å jag växer som ni ser, de är ju nu f r o m vecka 30 som bebisarna i magen börjar sätta fart när de gäller vikten å de känns för de spänner å kliar väldigt mycke emellanåt. Läkaren sa att lillebror väger nu kring 1,6 kg...ligger + 20 % redan nu när de gäller vikt. Svårt å fatta att han kommer å lägga på sig typ nästan 3 kg till, d v s om jag går fullt 40 veckor. Läkaren frågade, medans han höll på med undersökningen å innan han ens nämnde nått om storlek, "Hur stor var Ella?" Gissade direkt att, jaha, en stor kille blir de :) Hans kommentar sen var att "Den här blir nog inte mindre iallafall"...


Nåja, de är bara bra med extra hull, lättare å sköta sen, bara jag orkar röra mig i slutet å hittar kläder å ha nu till sommaren. Kanske någon som undrar om de blir snitt igen? Har en tid inbokad för diskussion om de, inget som man får sådär utan vidare men ska definitivt jobba för de. Skönt iallafall att allt ser bra ut, nu är de bara slutspurten kvar!! 


 
 
Ingen bild

Malla

16 maj 2013 15:34

Shiit igen, fattar inte att det redan är v 30!? Fin mage, du ser ju inte ut att ga gått upp nåt i övrigt ju!

nannasblogg

16 maj 2013 16:37

Hmm...tack men jag kör en bra pose :) typ som du brukade göra, eller kanske fortfarande gör? :) nog syns de på "kärlekshandtagen" i ryggen å benen är oxå kraftiga så de har satt sig på fler ställen men vad gör de, har tid å banta tills jag blir pensionär.

 
Ingen bild

Malla

16 maj 2013 16:43

Haha jo posering brukar va nödvändigt!

 
Ingen bild

Erika

16 maj 2013 19:31

Vad fin du är!

nannasblogg

17 maj 2013 06:55

Tack!

 
Ingen bild

Malin

17 maj 2013 16:36

Bra pose' men int tyckte jag att du såg ut att ha gått upp mkt förutom på magen sist vi sågs. I vecka 30 låg lucas på ca 13%procent över medel och då tror jag de sa att han vägde runt 3 kg och snittet gjordes 8 dagar innan bf då vägde han 4120. Så de växer verkligen mkt sista tiden. Jack vägde 4500 åtta dagar efter bf så jag vill inte ens spekulera i vad lillebror hade vägt om man fått gå över. Om detvär snitt du vill ha så tror jag intr att det är några problem. Men det är ju en operatipn så det är ju en risk oxå så detvär nog därför de vill ha möte med.

nannasblogg

17 maj 2013 17:06

Ok! Jag har ett tillväxtultra den 10 juni, är i v 33 då så då får man se hur de ser ut, men jag är inte förvånad alls att de blir en större bebis igen. Ella kom i v 40+0 å vägde 4510, skönt å få snitt isåfall tidigare än BF, visst de är ju en risk även med snitt eftersom de är en operation.

 
Ingen bild

Malin

17 maj 2013 22:47

Såg att jag skrev att llucas vägde runt 3 kg i vecka 30! mena i vecka 34. Tyckte det va jätteskönt att få panerat snitt, men väntan var ändå densamma :)

nannasblogg

18 maj 2013 06:38

Jo, jag förstod att de var kring 33-34 du menade för de är ju då man brukar göra tillväxt, helt otroligt vad dom lägger på sig nu efter v 30, å fort går de ju.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards