Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Besök hos barnmorska (BM) - Imorn ny vecka 26

Av nannasblogg - 17 april 2013 18:57

....då var de dags för kontroll hos BM, andra besöket efter inskrivningen i januari så de var ett tag sen vi sågs. Alla värden såg bra ut:

Blodtryck: 110/70
Hb/järn: 122 (har även bra järnreserver så de behövs inget järntillskott, hmm..vad ska jag nu skylla min trötthet på?)
Socker: 6,1
SF mått: 24 (precis ovanför medelkurvan)
Hjärtslag: 142

Aktiv lillebror som kickade direkt när BM kände på magen å de har verkligen börjat röra sig ordentligt den senaste veckan. Flera ultraljud har vi som sagt redan gjort å fler lär de bli, nästa i mitten av maj då de blir en ny hjärtkoll. Känns bara bra att dom vill ha extra koll på mig!

Till något annat, en märklig sak har hänt mig nu två gånger på kort tid...nämligen att jag har fått köra åt sidan för att släppa förbi en ambulans, med skyhög fart å blåljus, på typ exakt samma ställe...senast idag på väg hem från BM, kändes som riktig "deja vu"...

 
 
Ingen bild

Malla

18 april 2013 22:24

Härligt m bra värden! Och mys m sparkar!! :-)

nannasblogg

19 april 2013 04:53

Känns som att han är mer aktiv än Ella var i magen men man glömmer ju så fort exakt hur de var.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards