Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

1 års dag...

Av nannasblogg - 1 oktober 2012 07:46

....idag exakt ett år sen jag gick på min mammaledighet! Ett helt år, fatta vad tiden går fort....nåja, ganska länge kvar tills de är dags för jobb. 


Nu har vi vart på resande fot i fyra dar, först två nätter hos systrarna i Lulä å igår tog vi bussen hit till the big city Häpärända. Här blir vi kvar hela veckan ut....å vad ska vi göra här? Jo, kollade lite på skoj om de skulle finnas nån barnverksamhet här, typ en Öppen förskola...hör å häpna, de finns de minsann å den är öppen varje dag, 9-15:30...riktigt generöst! Sen är ju den här staden känd för att även ha GRATIS barnomsorg...jo, ni läste rätt, förskolan kostar noll kronor...allt är såklart i syfte att locka hit barnfamiljer, är dock tveksam om de fungerar, verkar som att dom flesta "unga" drar så fort dom får möjlighet. Nå, näkemiin (måste ju öva på finskan).....

 
 
Erika

Erika

1 oktober 2012 09:39

Är du här i norr??? Date till veckan?

http://erran.bloggplatsen.se

nannasblogg

1 oktober 2012 14:32

Japp! I Happis nu, vet inte hur länge jag stannar här, träffas till helgen om du kan.

 
Ingen bild

Bitti

2 oktober 2012 14:31

Hej Nanna!

Det skulle vara så jätteskoj att få träffa er, nu när ni är här uppe!
Men jag ligger däckad i en hemsk förkylning så jag ska inte utsätta erpå något sätt.
Men nästa gång du är upp kan vi väl ses, vi som brukar ses och ha med småfolket ;))
Kram från Bitti

nannasblogg

3 oktober 2012 05:55

Hej bitti! Usch, du får krya på dig! Vi gör ett nytt försök nästa gång, Är ju hemma ett tag till så jag åker upp lite då å då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards