Alla inlägg under februari 2012

Av nannasblogg - 13 februari 2012 17:26

....idag blev de av, tog mig till en frisör..inte en dag för tidigt, skäms nästan å säga men de var nog typ fyra månader sen jag klippte mig senast. Hittade en frissa här ganska nära...ligger typ vägg i vägg med bvc så de var så jag upptäckte den, duktig tjej så jag är nöjd! Gissa vem som nästan började snarka högt när håret tvättades?! Nu behöver jag bara lite färg, tänkte bli mörk igen...men de får bli en hemma färg variant den här gången....förresten, nu har jag vart själv hemifrån sammanlagt fyra timmar fördelat på tre tillfällen, inte illa för å vara jag...men inte är de lätt å koppla av...nå de blir väl bättre med tiden. Vad händer mer i veckan? Jo, återbesök på sjukhuset imorn för kontroll å RS virus spruta igen, en månad sen vi var där sist å de känns extra mycke i magen inför besöken nu med tanke på de som hände strax efter jul, nu SKA allt vara bra så är de bara. Sen vad mer? Jo, en "mamma träff" å att förbereda fikat till dopet. Visst är de härligt ute nu? Man får ju nästan vårkänslor, solen värmer å de är ljusare längre på eftermiddan.

Av nannasblogg - 12 februari 2012 10:33

 

...födelsedagarna börjar avlösa varandra såhär i början av året. Idag är de dags för snygga å coola syrran :) hipp, hipp hurra på din dag, nästa år hoppas vi på stor fest!!! Sen fina Oliver som fyller 15 år, många grattiskramar från moster!

Av nannasblogg - 11 februari 2012 17:22

...på schemat idag har de vart strykning, handlat, fixat ordning i garderober å bullbak. Jag går mest runt å gäspar eftersom det är någon här som slog upp sina blå före fem i morse...inte så konstigt i å för sig eftersom hon somnade för natten typ vid sju...har, som jag skrev tidigare, vart lite si å så med sovrutinerna pga febern. Programmet för dopet är nu spikat, en vecka kvar. Det blir nog rätt tradionellt å litet, så litet att alla kommer å sitta nära dopfundet i en ring med stolar...hua, nervöst när alla ska stirra på en. Vi fick välja några psalmer, de blev "tryggare kan ingen vara" å "du vet väl om att du är värdefull", sen spelas de på flygeln ingångsmusik å då har vi valt en barnvisa "här kommer Pippi Långstrump" å utgångsmusik "sov du lilla videung". Mommo har fått i uppdrag att tända dopljuset å Ellas 7 åriga kusin ska hälla vattnet i dopfundet. Sen såklart lite annat som hör till av prästen, låter väl som ett trevligt upplägg?!

Av nannasblogg - 10 februari 2012 16:02

.... de doftar såpa i hela huset, dessutom är frysen nästan full med mat å nybakat bröd, inte illa va?! Prinsessan har klarat sig ganska bra efter sprutorna, kändes lite varm i morse å nu under dagen å matlusten är de lite si å så med,..tyvärr så får jag inte vår febertermometer å fungera så jag har inte kunnat ta febern. Igår tog vi en busstur till vårt lilla "centrum" med affärer...köpte bl a nya nappar till hennes flaskor, nu får vi nämligen gå över från "nyfödd" till "3 månader"...ja , jag vet att jag tjatar om att tiden går fort men de gör den verkligen, vill att hon alltid ska vara "nyfödd" :)

Av nannasblogg - 8 februari 2012 14:10


  

  hela 3 månader, hipp, hipp, hurra!


P.S Jag vägrar skratta idag, så kul var de inte å få en spruta....



Av nannasblogg - 6 februari 2012 08:48

...o de händer lite av varje i veckan...mamsen kommer på besök o stannar ett bra tag så här ska de bli lite ordning o reda framöver o förhoppningsvis städat o fint oxå nu när jag har någon som kan hålla ett öga på prinsessan..sen är de dags för 3 månaders vaccin, kanske en träff med "mammagrupp" om hon klarar sig utan feber efter sprutan o tillsist ett möte med prästen inför dopet. Nu är de anständig temperatur ute så man kommer ut på promenad...förresten musen har gått i fällan eller egentligen var de inte en mus...C erkände igår att de var sammanlagt tre möss som han fångat med fällor, URK säger jag!

Av nannasblogg - 5 februari 2012 06:38

....termometern visar -25 o inomhus i vardagsrummet har vi 15 grader. Till på köpet har vattnet fryst, jippie...detta är charmen med att bo på landet!

Ovido - Quiz & Flashcards