Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Slöa veckan...

Av nannasblogg - 14 januari 2012 07:56

....har bara vart på hemmaplan, kände att de vi behövde de....börjar nu hänga med i serierna Sjunde himlen, Unga mödrar, OC, gamla avsnitt av Greys etc. dock inte Hem till gården där går gränsen. Fått några "måsten" gjort som bl a bokat kyrkan för dop o äntligen fått bokat tid för besök hos kommunen för att typ "registrera" C som pappa, eller faderskapsbekräftelse som de heter, dom hann t o m skicka brev om de till oss...förstår inte varför de måste göras överhuvudtaget, känns som liiiite stenålder...som gift behöver man ju inte göra de, märkligt att de då tas som för givet vem pappan är...sen är de en hel del ringande till FK för att fixa med föräldrapenningen eftersom vi åkt in o ut från sjukhuset...får som olika svar beroende på vem jag pratar med men nu ska de nog fungera.


Nåja..vi har inte bara vart inomhus...några promenader med vagnen har de blivit så lite frisk luft har vi fått..såhär glad blev lillskruttan när vi provade mommos stickade mössa o kofta...hon undrade säkert vad mamma höll på med, försökte nämligen få till mössan som visade sig vara liiite för stor men den fungerade med en tunn mössa under.....funderar på hur jag skulle lära henne o sova i vagnen istället för i soffan på dagarna...eller de kanske är för tidigt o börja med de? Den här damen slår nämligen upp sina fina blå så fort vagnen stannar.... 

 

...ja, vi har då för de mesta en sån här pigg o glad tjej här hemma...sover så gott om nätterna fortfarande...ger mat sådär var 3-4:e timme sen har hon sina längre förmiddags sovpass...men sen på eftermiddan/kväll ja då visar hon en annan sida :) vet inte om de är magen som fortfarande "krånglar" eller så är de helt enkelt något som tillhör utvecklingen..som jag läst så hör de till kring 8-9 veckors åldern. Det finns en bok "Växa och upptäcka världen"  den tar upp dom olika sprången i utvecklingen som sägs komma efter ett visst antal veckor, en bok som är så populär så den är slut överallt. Jag har däremot laddat ner en app The Wonder weeks som är samma som boken men på engelska, himla bra! Idag får vi fika besök av Carina som ska ta bilen hit ut, tänkte försöka mig på o vispa ihop en banankaka...var inte direkt igår som man bakade.



 
 
Ingen bild

Bitti

14 januari 2012 12:17

Vad underbart söt man kan vara <3
Skönt att höra att allt är bra nu med lilla Ella och
att ni får njuta av vardagen tillsammans. Det är så otroligt vad de utvecklas fort hela tiden...Jag minns bara från det Clara-Maria var baby att jag aldrig sov, hon var ett oerhört vaket barn...JÄMT!
Kram från Bitti

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards