Alla inlägg under oktober 2011

Av nannasblogg - 2 oktober 2011 20:28

  • Putsat alla fönster...
  • Eftermiddagsvila...
  • Dubbel avsnitt av One tree hill..helt oväntat...o nästa vecka är de säsongsstart för Greys!

Igår tog vi en spontan tur till Grisslinge Värdshus o käkade middag, tänkte att vi skulle passa på o åka på restaurangbesök nu när tid finns...gott va de...provade hälleflundra, inget som man direkt äter varje dag. Nästa gång blir de nog en tur ut till Ingarö o en ganska nyöppnad restaurang där som heter Björkvik...eller så heter den nått annat o stället heter Björkvik?! Nå, strunt samma...de ska visst va god mat iallafall. Är det någon annan som har fått invasion av blomflugor...eller heter de bananflugor? Kanske någon som kan tipsa om något husmorsknep för att bli av med dom? Så länge de bara är dom små krypen så är de ju lugnt, men nu har även JÄTTE spindlarna börjat krypa in...senast sågs en igår som nu är jagad bakom kaminen med Raid flaskan i högsta hugg...gissa om jag kollar en extra gång på golvet när jag tassar runt på natten mellan toaletten o sovrummet...huua...

Av nannasblogg - 1 oktober 2011 13:53

...o första dagen på min ledighet, känns overkligt att jag kommer o vara ledig så länge...hur länge vet jag faktiskt inte, har inte kollat eller lärt mig allt om dessa föräldradagar men de får bli en dag här framöver som jag tar tag i de, vet iallafall att jag ska ta ALLA dagar så C får inga, de lär inte bli någon jämställdhetsbonus här inte. Jag hade lite "good bye" fika igår på jobbet...blev riktigt överraskad när några av mina kollegor hade gått o köpt blommor o godis till mig, himla snällt...kändes nästan som att jag skulle sluta helt :) nå, man vet aldrig vad som händer framöver, har ju ett tag på mig att fundera ut vad jag vill göra sen.


Känner att jag börjar samla på mig vätska...nu är speciellt ena foten riktigt svullen, måste börja röra på mig mer, en liten promenad varje dag ska de bli nu framöver! Fått paketleverans i veckan från norr...mamsen stickat jätte fina kläder till bebisen, kofta, byxor, strumpor o mössa o sen lite andra kläder oxå bl a riktigt cerise/rosa sparkbyxor, kanske tar med dom till BB o om de blir en pojke så lär väl alla kolla lite extra :) märkligt de här med färger, hur påverkade vi är av att de ska vara vissa färger till tjejer o vissa till killar.


Idag är de riktigt soligt o varmt...de sägs visst vara den sista helgen innan höstrusket börjar...skulle behöva ta tag i fönsterputs men jag bara orkar inte, de får bli en annan dag...tar istället o fixar till i köket o går o vilar lite. Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards