Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Då var de helg igen...

Av nannasblogg - 20 augusti 2011 10:49

...veckan har bestått av jobb som vanligt o föräldrautbildning med bl a tjejerna från"mammagruppen"....blev man nå klokare? Nja, de handlade om förlossningen, olika stadier, smärtlindring etc...tycker att de är ju ändå 2011 o de mesta läser man ju på nätet, känns som liiiite gammalmodigt o sitta sådär i ring o titta på bilder från 70 - talet :) nå jag lärde mig iallafall att man ska inte åka in för tidigt utan stanna hemma så länge man bara kan.


Ni som känner mig vet ju oxå att jag är inte helt lugn o sansad när det kommer till att föda o inte blir de bättre av att jag tittar på förlossningstv eller läser böcker, börjar nästan tro att de bästa för mig är nog att inte veta så mycke o lita på att dom tar hand om en...här i storstan måste man ju lägga in i sin journal (redan nu) var man vill föda, detta för att sjukhusen ska ha lite koll på hur inflödet ser ut sen kan de ju ändå vara fullt o man får åka till ett annat ställe. För våran del lutar de åt Danderyd...för min del spelar de ingen roll men C vill gärna dit eftersom han är född där.


Ikväll blir de tjejträff med knytis i Bromma i Blåa huset o jag har ingen aning vad jag ska ta me, några förslag?

 
 
Ingen bild

VP

21 augusti 2011 18:52

Stanna inte hemma för länge, utan lyssna på din kropp! Både A och T är födda på 4 h från första värken!

 
Ingen bild

nanna

21 augusti 2011 19:19

O hjälp!!! 4 timmar!! låter på BM att de tar hur lång tid som helst...

 
Ingen bild

Malin

21 augusti 2011 19:47

Tänk bara på att ni har en bit in till sjukan. Kanske bättre att åka inann rusning om det skullle närma sig. Jo dom säger ju att 1:a gångsföderskor tar det alltid lång tid för, men man kan ju faktiskt behöva hjälp för det. Så lyssna på dig själv :)

 
Erika

Erika

22 augusti 2011 06:41

Det där fixar du Nanna! Det tar självklart ont, men tänk på vad du får sen. Å när du väl har bebisen på ditt bröst så har du glömt smärtan för länge sen! Det ÄR faktiskt så! Lyssna bara på vad BM säger - tror de har koll på det mesta! =)
Å det där med andningen - jag blev lite stressad under en av förlossningarna, kände att jag inte riktigt kunde styra... Å det kunde jag ju inte =) MEN, när jag väl började andas ordentligt, DÅ lugnade jag ner mig! Säg till om du vill ha med dig ngn doula (eller vad de kallas för)! =)Å du, klarade RICKARD av våra två förlossningar med Arvid å Axel, ja då fixar du åxå det! =) Han tål ju inte riktigt att se blod...

http://erran.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards