Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Kommentarer om magen...

Av nannasblogg - 16 augusti 2011 18:55


...dom är ju bara för roliga streckgubbserierna som man kan hitta på gravidserier.blogg, riktigt träffsäkra, som t e x den här om magen som plötsligt blir allmän egendom som är helt ok att både kommentera o röra. Jag är egentligen inte så himla emot de eftersom jag är såååååå glad över min mage, och speciellt inte om kommentarerna kommer från någon man känner som t e x familj, vänner, nära kollegor på jobbet men när det blir helt okända personer på typ affären etc. då blir de liiite to much...som t ex de som hände mig igår. Jag hade nämligen återbesök hos optikern för o prova ut linserna i färg (de blev förresten bruna, riktigt coolt) nå iallafall de första den här tanten säger är något i stil med att "Oj, vad du var präktig" vad som nu menas med de...sen vidare "Är de snart dags?"...nä, säger jag då, flera månader kvar...då säger hon "Ja, då kommer du o blir riktigt stor, fast de är ju klart du är ju så  lång själv oxå" ...ehh..ok, tack för den upplysningen tänkte jag.


Alla har som olika åsikter om magen eller ens storlek i övrigt...en del tycker man är stooooor o andra att de är helt normalt osv...för kanske en vecka sen fick jag t o m åka gratis på bussen, steg på som vanligt o la fram remsan o sa vart jag skulle åka...då log busschaffören o sa "De är okej, du ser ju så smidig ut"  ....ehh..jag stod som ett fån där innan jag fattade att han inte tänkte stämpla den :) Ja, de ska blir intressant o se vad man får vara med om dom här veckorna som är kvar.

 
 
Malla

Malla

16 augusti 2011 20:06

Men guud vilka konstiga kommentarer, hehe! folk e ju roliga ibland!

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anne

16 augusti 2011 20:45

Visst är det konstigt med folk som måste säga allt dom tänker. När jag väntade Jonathan var de en som sa på mitt dåvarande jobb: du blir då bara bredare baktill ist för att få mage haha.

 
Ingen bild

pia

16 augusti 2011 21:33

hahhaaaa, jag tror jag dööör...vilken "busschaffis", sa han verkligen så?!? det måste vara sthlm! inte har jag då fått kommentarer utav okända sådär....

 
Ingen bild

carina

17 augusti 2011 10:06

jag måste erkänna att jag är en såndär person som kommenterar gravida magar och försöker att inte ta på dom....men dock bara till vänner och kollegor. skulle aldrig få för mig att säga något till en främling på stan!!! Vad folk håller på.

 
Ingen bild

Camilla

18 augusti 2011 10:11

Ja, man får en del kommentarer. Och jag håller med dig Nanna, oftast är det ju helt okej för man är ju så glad och stolt över sin mage.

Men när jag väntade Flisan fick jag höra kommentarer typ "oj du är är ju ENORM". Sånt är inte så kul att höra, speciellt eftersom jag var normal och inte super-enorm som hon verkade tycka...!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards