Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Sommarvärme...

Av nannasblogg - 17 april 2011 17:05

...har vi haft hela helgen! Solat ett par timmar både igår o idag. Vi har haft kring 20 grader i på framsidan där solen stekt på som bäst, riktigt skönt! Vi skulle ju egentligen åkt till Nacka Strand igår o äta middag på restaurang J, men vi skippade de o drog fram grillen istället eftersom de va så himla fint väder, blev nog lika gott som restaurangmat! Annars så finns de en hel del o göra utomhus nu nu när snön har smält som t ex kratta, eller räfsa som stockholmarna säger, men jag säger som ungdomarna "ork int" .....

Vi har nog världens hurtigaste pensionärspar till grannar, en sommarstuga som dom kommer till på helgerna o direkt när snön är borta då börjar, speciellt tanten, o kratta o rensa tomten. Hon håller på från morgon till kväll o man ser aldrig henne sitta ner o sola....fattar inte hur hon orkar...i o för sig har hon en kropp som en max 50 åring så de kanske inte är så konstigt. Jag kan tänka mig att de måste klia i fingrarna på henne när hon ser våran tomt o hon tänker säkert att vilken slö kärring grannen har hittat   som bara ligger i solstolen när det är så skräpigt överallt, kanske man skulle säga till henne att hon kan komma över till oss med krattan om jobbet börjar ta slut på hennes sida?!

Jag har faktiskt inte bara legat på latsidan i helgen, kände att jag var tvungen o göra ett ryck inomhus för de kommer ju gäster nästa helg....dom ska ju inte behöva kvävas i byggdammet, läget hos oss är som sagt just nu så att man är som tvungen o städa varje helg o då menar jag skura o allt eftersom vi lever mitt i bygget på mindre än 60 kvm, tänkte ifall ni undrar varför jag alltid pratar om städning...som sagt på fredag kommer syrran o Victor hit, det blir en helg med en massa barnaktiviteter som bl a Skansen o kryssning, kul! Börjar ångra mig att jag inte tog ledigt hela nästa vecka...nåja, de blir iallafall torsdag-måndag, inte dåligt de heller! C har börjat repa sig efter operationen, han har tre hål på sidan av magen där dom gått in....en bukoperation tar ju alltid lite extra på krafterna o ont som fasen efteråt...man får ju bl a inte lyfta etc. men det är som sagt på bättringsväg.


 
 
Ingen bild

carina

20 april 2011 08:28

ha en supertrevlig helg med syrran och viktor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards