Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

En nominering som gav resultat...

Av nannasblogg - 27 oktober 2010 19:26

Min super duktiga ex kollega Jonas har blivit vald till Årets Fritidspedagog 2010, gissa vem som nominerade honom?! jo, de var jag o en till ex kollega från skoltiden. Jag ägnade en hel kväll till att fylla i en massa formulär inför nomineringen o han är såååå värd utmärkelsen....NCFF, Nationell centrum för främjande av god hälsa hos barn och ungdomar, är dom som står bakom de här o nu ska han få ett stipendium på Skolforum (Stockholmsmässan) på måndag...så himla synd att jag inte kan vara där   för då ska jag äntligen få min färganalys som inte blev av nu i måndags.


Igår var jag på en medlemskväll på gymmet...tränade o lyssnade på en kostföreläsning som handlade om att maximera o få ut de mesta av träningen. Han var faktiskt riktigt bra, de känns som att jag redan har läst de mesta o därför borde jag kunna allt   o de roliga var att han startade föreläsningen med att just säga något i stil med att "tänk om alla skulle följa allt som handlar om kost o hälsa i media då borde de ju inte finnas någon övervikt eller ohälsa överhuvudtaget, eller?"  o han hade även ett annat bra utryck "mysträna" o menade att han ser många som går omkring på gymmet o bara lallar omkring utan att bli de minsta svettiga..nä, man måste ta i o komma upp rejält i puls!


Förresten på tal om kost...har ni testat den här glassen? Pepparkaksdröm heter den o innehåller vaniljglass med sega bitar av pepparkakor...mmmm...spring o köp!

 
 
Ingen bild

pia

28 oktober 2010 16:49

ska direkt gå och köpa glassen, har min "karra helg" nu till helgen...Va roligt med nomineringen, verkligen synd att du inte kan vara där, (kan du inte ändra tiden, det är ju ändå "gammelmodigt" med färganalyser, hihihi säger Sofi Fahrman (stavas det så???)

 
Ingen bild

Anne

28 oktober 2010 18:18

De finns även en ny Frödinge kladdkaka med pepparkaks smak :) har inte smakat den ännu.

 
Camilla

Camilla

28 oktober 2010 20:39

Jag blev också förvånad att du ska på färganalys, jag visste inte att det existerade fortfarande - nu för tiden har ju alla på sig alla färger liksom? Skriv och berätta hur du tyckte att det var och vilka färger man kommer att se dig i under den här hösten :-)!

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Erran

Erran

28 oktober 2010 21:12

Bry dig inte om vad den där Sofi Fahrman nu kläcker ur sig! (Vad vet hon??? Är det ngn som förstår varför hon själv måste vara med på bild i en massa repotage som hon gör? Varför tar de inte in en riktig (snygg - nä fy på mig...) modell i stället...=)) Färganalys låter kul! VP var ju på en sån för ett tag sen.

http://erran.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards