Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

På jakt efter klänning...

Av nannasblogg - 24 maj 2010 20:13

Börjar få lite ångest...lördagen närmar sig o inte har jag nått att ta på mig, har gått igenom alla affärer runt jobbet men inte hittat nått. Nu har jag Nacka Forum kvar o där borde de väl ändå finnas en klänning över i min smak, gärna något färgglatt. Såg igår på söndagsmorgon på TV4 o där va de en stylist som tipsade om fägglada klänningar till bröllop med klädkod kavaj, absolut inte svart eller vit men de vet väl dom flesta att de ska man inte ha, har hört att rött är inte heller passande pga att de sägs vara syndens färg.....fast de låter väl ändå lite väl skrockfullt o gammalmodigt....så här säger då iallafall Magdalena Ribbing om klädkod kavaj:
Traditionellt innebär klädsel kavaj detsamma som "mörk kostym", men numera har den mörka kostymen oftast sin egen och lite högre nivå och då gäller följande:
Han: Lite mindre formellt högtidligt än "mörk kostym", men fortfarande en hel kostym, lite ljusare om det passar tillfället. Om det är tydligt informellt: elegant blazer och snyggaste udda byxa, inte jeans. Ljus skjorta, slips, eller fluga. Vit skjorta höjer finhetsnivån.


Hon: Klänning/kjol/dress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel, men inte aftonflott som till "mörk kostym".



 
 
Ingen bild

carina

25 maj 2010 07:29

du får ha rött på dig om du vill :-)
annars får du gå loss på NK eller leta bland alla boutiquer i stan. Du hittar alltid något det vet jag :-)

 
Ingen bild

carina

25 maj 2010 10:50

om du inte hittar någon som har jag den som jag hade på Mallas bröllopsfest....ingen som märker *s*

 
Ingen bild

Jenny

25 maj 2010 18:46

Rött betyder att du haft ihop det med brudgummen ;-)

 
Ingen bild

Nanna

25 maj 2010 20:01

Vilken tur att jag hittade en klänning idag :) o inte en röd :)

 
Ingen bild

carina

25 maj 2010 20:36

Den har jag inte hört förut...att rött betyder att man har haft det ihop det med brudgummen....:-) LIte roligt ifall du Nanna hade kommit i det *s*

 
Ingen bild

Nanna

25 maj 2010 20:38

Jenny ska oxå gifta sig så hon vet allt om bröllop :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards