Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Köpstämma...

Av nannasblogg - 8 mars 2010 20:08

....i bostadsrättsföreningen nästa vecka på måndag, de är huset där jag har min lägenhet i Bromma som vi nu får köpa av Stockholmshem...nu är de alltså dags för köp..min lilla tvåa kommer jag få köpa för ca.780 000 kr, vilket tydligen är ett ganska bra pris...inte för att jag kan nått om köp av bostadsrätt så ni som kan de får gärna dela med er av råd & tips som bl a: Vad tar en mäklare i arvode egentligen? Kan man sälja utan mäklarhjälp? Vinstskatt o sånt, hur fungerar de? När är de bäst o sälja? Som ni ser så är jag helt lost...måste såklart läsa på men ifall någon kan servera mig svaren så är jag tacksam   

 
 
Camilla

Camilla

9 mars 2010 20:48

Utan att veta så mycket så skulle jag väl vara tveksam till att sälja utan mäklarhjälp. De är bra på att "dra dit folk" och få upp priset, så det man betalar i arvode får man ändå igen på ett bättre pris. Men det är ju bara mina funderingar...!

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sandra

10 mars 2010 06:40

Hej Nanna! Länge sen sist! Hoppas allt är bra. Jag har koll på läget. Både för att jag är intresserad och för att jag just sålt. Ett tips: betala gärna lite mer för en bra mäklare! Jag betalde 45.000:- (du får dra av en del i deklaration), vinstskatten är 22% av vinsten. Priset du får köpa för är RIKTIGT BRA! och till sist, kan man sälja själv? Jo jag sålde min förra lägenhet privat men då skall du ha tur att hitta någon som vill köpa den utan mäklare men ändå till samma pris. Man kan hitta folk på blocket som vill köpa men dom ger oftast skambud..Men OM du hittar någon så får du hjälp av banken med kontrakt osv. Lycka till! Kram Sandra.

 
Ingen bild

Nanna

10 mars 2010 11:19

Tack för tipsen!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards