Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Trevlig Lucia på er!

Av nannasblogg - 13 december 2009 18:26

 .

...har ni fått besök av nått lussetåg idag? Här har de inte synts varken lucia eller stjärngossar, får nöja mig med att se reprisen av Lucia morgon på TV...igår kom de faktiskt lite snö här, fast idag var de lika grönt och blött igen som vanligt...börjar vara smått less på våran tomt som är rena lervällingen, halkat omkring med lera upp över öronen och slitit som en tok hela helgen. Vi har rivit gamla taket på huset och allt virke har jag burit till brasan och eldat på som bara den, riktigt träningspass kan jag säga, trodde ett tag att snart är de någon granne som kommer och klagar på att vi sotar ner hela området här..nåja, nu är de färdigeldat för ett tag iallafall..

 
 
Ingen bild

piam

16 december 2009 18:31

måndag kl 8.00, 14 dec var vi på luciafest (dagis), men våran egen "Indiana Jones" skulle inte vara med i tåget. Hoppas "skruttan" vill vara lucia en dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards