Alla inlägg under april 2009

Av nannasblogg - 8 april 2009 21:21

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article4856630.ab

Idag vid lunchtid inne i Globen shopping, väldigt nära jobbet...snacka om iskallt, han gick bara ut med bytet o pistolen i handen. De är ju rena vilda västern, vet aldrig vem man möter när man går ner o handlar lunch på ICA...

Fick besked om att de ska bytas tak i alla rum i lägenheten, den 20:e april börjar bytet som tar 5 dagar, gissa om de kommer o bli dammigt, huuua..tur att jag har ett annat boende o fly till dom dagarna. Allt måste packas in o täckas över, varför inte packa ihop lite saker samtidigt o lägga ner i förrådet om jag nu ändå ska hyra ut lägenheten snart i andrahand. Förresten tjejer, när ni kommer på middag den 18:e då kommer de o eeeeeka här inne :) Skönt med långhelg o ledigt imorn, ni som känner mig vet ju att jag inte är den som tar sovmorgon direkt, uppskattar mer att få lägga mig i soffan, dricka kaffe o titta på TV4 Nyhetsmorgon..

Har ni påskpyntat hemma? Inget påskris med fjädrar hos mig inte, men däremot kommer "Hjördis" fram varje år, kan fråga om hon vill vara med på bloggen imorn.



Av nannasblogg - 6 april 2009 18:41

Nu ska vinterkläderna packas ner, tänkter inte gå en dag till i vinterkappan. Fast nog tycker jag att folk klär av sig lite väl tidigt här, på hemvägen från jobbet idag såg jag flera som gick omkring i t-shirt t o m några som gick barbenta i såna där 3/4 byxor..så varmt är de väl ändå inte?!

Lämnade in mina semesterönskemål idag, de blev 4 veckor vecka.30-33,tror de är samma veckor som förra året, kändes som en bra period då så de är lika o köra samma igen. Har inte planerat in nått alls för sommaren eftersom vi inte vet hur långt (eller om vi överhuvudtaget) har kommt igång med bygget.

Bokade precis två biljetter till en rolig föreläsning som går på Vasan, har sett den för många år sen med kollegorna från skolan, den är sjukt rolig o man får garanterat skratta gott hela kvällen!! Handlar om att inte se så allvarligt på livet o att släppa loss lite mer, kan verkligen rekommendera den..

Hångla mer!, torsdag 7 maj 2009, kl 19.00

Vasan, Stockholm
Hångla mer! En föreställning om att ge sig hän med Klas Hallberg. Tänkvärd underhållning i pratform i en vindlande färd av igennkänning, aha-upplevelser, gapskratt och livets allvar! Temat är att ge sig hän. Att hångla istället för att småpussas. Att leva sig svettig helt enkelt.




Av nannasblogg - 5 april 2009 18:40

Såg fram emot "One tree hill" på kanal 5 kl.18:00 men nej så trevligt fick man visst inte ha de en söndag kväll...veckans avsnitt uteblev pga hockey. Tittade istället på reprisen av "Familjen annorlunda", blir helt svettig när jag ser programmet, helt fantastiskt vilken ork föräldrarna har! Dom ser ju pigga ut oxå, me tanke på att dom nog väldigt sällan får sova en hel natt.. Har inte direkt gjort något vettigt idag. Strosade en stund i gallerian på Fridhemsplan på vägen hem från stugan. Eftersom jag inte har vart hemma på en vecka så möttes jag av en stor hög med post när jag öppnade dörren, har fixat lite med papper o faktiskt även deklarerat idag, de va ju jätte jobbigt...typ o skicka iväg ett sms :) Blir inte direkt rik på årets återbäring på ca.200 kr... 

Stängde ner min facebook sida idag, kände inte att jag hade någon större behållning av den, de é mycke roligare me en blogg :) Skönt med tre dagars arbetsvecka, tog ledigt Skärtorsdagen, C jobbar kväll hela veckan så jag blir nog kvar i stan t o m torsdag...



Av nannasblogg - 4 april 2009 18:11

Årets första karrékotletter är grillade o de blev riktigt mumsigt! Snacka om att man började längta till sommaren när grilldoften började sprida sig...

Vilken härlig dag de har varit, vi har haft +20 i solen på framsidan..

Såhär flitig har C varit..nåja, jag har faktiskt oxå krattat  o inte så lite heller utan hela framsidan, blev lite slö efter ett tag o satte mig i solen o tog en kall cider. Vet ni hur huslig jag har blivit? Jo, jag hänger ut tvätten på tvättlina utomhus numera, som ni kan se på bilden :) ingen tvekan vem man brås på (mamsen gjorde precis likadant när jag var liten)...


Jag o C pratade om att fira midsommar på Utö i år? Vad säger ni tjejer, de vore väl skoj?  http://www.utovardshus.se/ 


Av nannasblogg - 3 april 2009 20:34

De här köket vill jag ha!!! Finns i senaste numret av Plaza Interiör och kommer från Marbodal o heter Form vit, fast med bänkskiva i valnöt, inte ek, sen fläkt i antracit grå o alla vitvaror i samma färg som fläkten..

Ser fram emot sol o värme i helgen, har som jag tidigare skrev inga planer för helgen, kanske man borde börja planera o fixa lillstugan, vi tänkte måla väggar o tak o lägga nytt golv...ska försöka ta lite bilder på den fina naturen här ute så ni ser hur de är o bo ute på landet :)

Av nannasblogg - 1 april 2009 20:20

Äntligen börjar värmen komma! Inte för att jag direkt har kunnat njuta av de, sitter ju mest inomhus hela dagarna...annat var de på den gamla goda tiden som lärare då fick man minsann frisk luft så gott som varje dag när man stog ute på skolgården o rastvaktade :)

Första april idag, har ni blivit lurad? Själv har jag lyckats komma undan aprilskämten i år...de va lite roligt de som DN körde med SL att de skulle finnas möjlighet o få ett vipkort som ska ge innehavarna tillträde till särskilda vagnar i tunnelbanan och förtur vid påstigning i bussarna. Den 4 maj skulle gräddfilen till kollektivtrafiken öppnas...
Ser på Roomservice i kanal 5, Peter Siepen är gästinredare, vete fasen om jag skulle våga släppa loss han hemma hos mig. Förresten kan ni tänka er att han är 46 år, han är ganska välbevarad må jag säga, jisses vilka magrutor!

Annars har de varit en vanlig arbetsvecka, inget speciellt som händer i veckan o inte till helgen heller...inte heller till påsk :)

Har lite ångest över att semesteransökan ska vara inne snart, jag som inte alls vet när jag ska ta semester, suck!

Ovido - Quiz & Flashcards