Alla inlägg under april 2009

Av nannasblogg - 19 april 2009 19:52

Tack för igår tjejer o tack än en gång för presenterna!!

Vi började kvällen hos mig med lite plockmat o vin, efterrätten, choklad/hallon moussen var uppskattad, kan lägga ut receptet här sen..

Sen åkte vi till Bon Palace (gamla Alladin), lång kö som vanligt men vi kom in tillslut, de va riktigt tjusigt renoverat, BRA dansmusik o självaste ägaren (Bygglovs Matte) stod där hälsade oss välkommen vid dörren, han e inte så tokig :)

Åkte ut till stugan o tänkte sitta i solen o dra mig, är nämligen lite seg idag, men de trodde jag fel..granarna var fällda o låg på marken, allt skulle städas upp, de var bara att snällt sätta på sig arbetskläderna o gå ut, ett jäkla slavgöra o dra dessa grenar till brasan på baksida...så de har jag pysslat me idag när vissa andra har legat i sängen halva dagen (tänkter på er M, C o H) är HELT slut!!





Av nannasblogg - 18 april 2009 09:39

Lite märkligt..har sovit kanske 3 helgnätter i lägenheten de senaste månaderna o varje morgon har jag vaknat nästan exakt på minuten kl.7:10?

Nåja, fördelen me o gå upp tidigt är ju att man får mer gjort o idag ska jag tvätta, träna o fixa inför kvällen..känner mig rätt pigg, trots jobb fest igår, god mat fick vi, gissa va? jo, tapas buffé..

Hoppas vädret håller i sig idag, med tanke på trädfällarna ute i stugan, två stora granar som ska fällas o dom står bra nära huset...

Av nannasblogg - 16 april 2009 18:53

Är i stugan på en liten snabbvisit, har lägenheten utlånad i natt till syrrans man som är i Sthlm, nu börjar dagarna vara räknade för släktens möjlighet till övernattning inom tunnelbana avstånd till centralen :) Sen är de 5 mil ut på landet som gäller..

Åker tillbaka till Bromma imorn eftersom vi har fest på jobbet, orkar inte ta mig hit ut om de blir sent  fast jag tror inte de blir så jätte party..ska nog spara mig till på lördag istället då tjejerna kommer på middag. Försöker klura ut hur eller snarare var gästerna ska sitta :) varken bordet eller stolarna räcker till...kanske bättre o göra en Tapas buffé o sen sitta i soffan trångt o mysa istället :)..

Jag har först nu upptäckt hur rolig TV-serien Vänner är, har sett på de nästan varje kväll några veckor tillbaka o skrattat gott!


Av nannasblogg - 14 april 2009 21:06

Efter fem dagars ledighet kan jag säga att de kändes mindre muntert när väckarklockan ringde kl.5:40...de va lika bra o åka iväg tidigt till jobbet eftersom jag visste att de fanns en del o göra efter ledigheten, tur va väl de eftersom jag blev kvar till kl.18:00 idag...

Åkte hem till Bromma idag för o kolla posten i vanlig ordning, ska fortsätta med att packa ner saker i förrådet inför takbytet nästa vecka. Ska bli spännande o se om de blir nån skillnad efter att dom har bytt ut innertaken för jag kan då inte se att de skulle behövas överhuvudtaget.

Nu är de riktiga friskis tag på jobbet inför beach 2009, inte bara "Herbalife" som jag nämnde tidigare, även Vårruset o nu får alla som vill även anmäla sig till Korpens stegtävling som startar 28 april. Jag går såklart på allt o har anmält mig, nåja man får en jätte bra stegräknare från Silva så de kan vara värt de sen ska de bli intressant o så hur mycke/lite man egentligen rör på sig per dag..tror inte att de är så lätt o komma upp till de rekommenderade 10 000-12 000 steg per dag..


Av nannasblogg - 13 april 2009 18:30

Började dagen med en joggingrunda + några snabba tag med hantlarna, sen åkte vi iväg till Gustavsberg o gick i glasbutiken Ittala outlet o sen finns de en till som säljer Kosta Boda, Orrefors mm...Shoppade upp pengarna som jag fick i födelsedagspresent av mamsen o systrarna..

Har länge vart på jakt efter högre dessertglas, hittade precis såna som jag ville ha från Ittala. Vi har börjat samla på fina vinglas, även de från Ittala Essence tror jag dom heter, passade på att köpa två för vitt vin, sen tog mina presentpengar slut :)...

Blev så sugen på lasagne idag, va så länge sen jag gjorde de, hittade älgfärs i frysen så de blev lite av en lyxlasagne, gott blev de iallafall! Är så mätt så jag orkar inte röra mig från soffan, ligger nog kvar tills "Färjan" börjar...



Av nannasblogg - 12 april 2009 18:26

Ännu en solig o varm dag! Vilken påskhelg! Våren här söder över är ju bara för härlig..efter snart 8 år kan jag inte tänka mig o byta ut de här mot nordligare breddgrader igen, fast de vore ännu roligare om familjen fanns här närmare..o förresten jag vet att båda mina kära systrar o mamsen läser min blogg nästan varje dag, men inte har jag sett en enda kommentar från dom, skärpning säger jag!!!

Dagen har gått åt till att sola o kratta, känner mig helt stel i axlarna, synd att jag inte har en karl som kan massera..

C har putsat o dammat av sin lilla leksak inför sommarsäsongen, ser lite komiskt ut när han kör den med sina långa ben..fort går den oxå, grusvägarna här bara dammar när han drar iväg..

 

Äntligen ett nytt avsnitt av "One tree Hill" idag, ska försöka äta upp allt gott som finns kvar här hemma så jag kan börja mitt nya liv imorn :)


Av nannasblogg - 11 april 2009 19:59

Idag har vi haft påsklunch med C:s föräldrar + syster m.familj, fick tillslut ihop en ganska fin påskdukning med allt vad jag kunde hitta här i stugan

b l a en vas som C aldrig använder, fyllde den med påskliljor som slog ut perekt lagom till lunchen..lunchen blev lyckad, alla verkade mätta o glada o några t o m lite smålulliga när dom gick hem för några timmar sen :)

Annars har de vart en strålande dag, soligt o varmt, säkert upp emot 20 grader, om inte mer..orkade inte kratta idag, fast de skulle behövas, som ni ser på bilderna så är tomten rätt så stooooor...

gissa om de finns o göra, hela gräsmattan skulle behöva göras om ( för nu är de mest mossa) buskar, blommor etc. planteras..jag som har gröna fingrar, not :(...någon som känner en billig trädgårsmästare kanske? Eller kanske man borde köpa en trädgårdsbok o börja lära sig?

Nästa helg ska C fälla några träd på tomten med sna polare, lite skrämmande är de när man vet att dom dricker öl, röker cigarr o hänger i trädtopparna med motorsågen....

Men träden måste fällas inför husbygget o de behövs verkligen, dom skräpar mest ner på tomten..

Känner mig sådär lagomt uppsvälld av all påskgodis o mat.

Vi ska ha en person från Herbalife (ett viktminskningsprogram) på jobbet nästa vecka, man får visst göra fettmätning etc. o samtidigt får man ett program o en personlig coach till hjälp..tror säkert att flera kommer att nappa på de erbjudandet efter all påskfrosseri...





Av nannasblogg - 9 april 2009 08:36

Hjördis med ett nyvärpt ägg :)

Ovido - Quiz & Flashcards