Alla inlägg under december 2014

Av nannasblogg - 6 december 2014 16:09

....i Siggesta...blev bara ett kort besök, tråkigt väder å inget intressant å titta på å dessutom vattenpölar å plaska i, inte direkt någon "snart-andra-advent-känsla"....men fick med mig några lokala delikatesser, olika röror.

....alltså jag säger bara Eeeeeeeeemil...jo, de är så de låter mest hela dagarna här hemma. Nästan så att jag behöver traska efter han hela tiden för att hålla koll..."ajja baija" är oxå några vanliga ord här numera. Lillemannen själv är väldigt road av de, ropar å skrattar högt "baijabaija"...skönt att de bara är en sån där faaaaas som proffsen säger.

Av nannasblogg - 4 december 2014 20:49

....ja, de har vi i år...bara en mindre modell på övervåningen så Emil inte kommer åt den allt för ofta. Ella fick bestämma så de mesta blev lila, den är så fin, tyvärr blev bilden inge vidare, mycke finare i verkligheten. Sen mer nytt...kunde inte låta bli den här rislampan med små bilar från Jabadabdo (tror de heter så). Barnrummen här är verkligen "hen" :) bilar å blått å prinsessor å rosa....men i luciatåget ska Ella vara tomte å Emil ska vara Lucia de har hon bestämt själv så de ni!! Måste ju bidra till genustänket på dagis....

....sen ännu ett "Blockoholic" fynd. Garderob i Stuva serien, samma som den rosa bänken jag hittade för ett tag sen. Ni skulle sett hur de såg ut när jag körde hem den, inne i bilen var hela garderoben....fällde ner sätet å satt å körde med näsan i rutan....vad gör man inte för att få fynda.

Av nannasblogg - 1 december 2014 21:08

Jag: - Nu måste mamma sova för jag ska upp tidigt å jobba.
Ella: - Måste du jobba? Varför måste du jobba?
Jag: - För att få pengar å kunna köpa saker som mat å sånt.
Ella: - Jag har mycke pengar, jag har de! Du kan få mina pengar.

....för varje dag som går så blir de bara mer å mer roliga/överraskande samtal med Ella, de kommer ord å frågor som jag aldrig hört tidigare, som nu ikväll erbjöd hon sina små slantar i sin Pippi plånbok så jag slapp jobba, lilla gumman börjar bli stor :(

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards