Direktlänk till inlägg 4 oktober 2014

Teater, loppis....

Av nannasblogg - 4 oktober 2014 18:33

....iväg på aktiviteter hela dagen. Först en årlig stor loppis i en skola, en massa kläder, leksaker, vagnar etc. Men de fanns inget jag tyckte var värt å köpa, har nog blivit så "loppisvan" nu så de är inte mycke som duger här inte :) jo, hittade två memoryspel till Ella.

Efter de fördrev vi tiden i en lekpark i väntan på att teatern skulle börja. Panda Kanin å farligheterna hette den, andra gången vi går på teater här ute på "landet". Väldigt uppskattat men herre jösses säger jag bara, Ella....ja, vad ska man säga, hon levde sig in i teatern å började redigera om den å tyckte att karaktärerna skulle prata med henne istället! De första hon frågade när dom kom fram, utklädda, "vad heter du?" I vanliga fall blir väl barn lite rädda, nädå inte hon inte. Hon har redan sagt att "när jag blir stor då ska jag vara kanin på teater" så de är kanske Ella vi ser på scen på framtidens familjeföreställningar här. 

Själv så dras jag sen en vecka tillbaka, av en f-bannat jobbig ögoninflammation, fattar inte varför de inte går över?! Aldrig tidigare haft så här länge, känner mig inte sjuk annars men de är väl nån virus eller bakterie som satt sig på ögonen. Båda barnen är/har vart snoriga så de kommer säkert nån basilusk därifrån men ingen av dom har fått i ögonen å de borde väl vara väldigt smittsamt, konstigt! Läste på nätet att kanomillte ska hjälpa d v s badda ögonen med te, ska defintivt testas! Urk, jobbigt, måste gå med glasögon oxå, gillas inte! 

 
 
Ingen bild

Malin mammagruppen

4 oktober 2014 20:33

Ja det var roligt att se Ella o Tilde ihop. Jag tror att Tilde var lite smått trött innan teatern. Hon var lite väl överaktiv o busade runt i väntan på teatern. Ella blev nerbrottad ordentligt :) men de verkade som de hade roligt. Jag märkte hur Ella levde sig in. Var lite roligt när kanin "hyschade" :) som du sa, 30 min är precis lagom nu för deras ålder.
Reser ni upp till norr nu i veckan? Kram

nannasblogg

4 oktober 2014 21:23

Ella var oxå trött, hon behöver verkligen sova fortfarande dagtid. Hon blir så busig å glad när hon träffar kompisar, extra glad nu när hon inte går på dagis å hon gillar Tilde! Dom kramades så gulligt å Ella la sig på golvet så de såg bara ut som dom brottades.

Alltså dom är ju för roliga! Tilde stod å presenterade Ella för Andrea å hennes kompis, pekade på Ella å sa "de här är min kompis Ella", Ella bara log å satte huvudet på sne å sa "ja, jag heter Ella" å inte minst Tildes spontana kommentar om Ellas jacka "vilken snygg jacka", inte ofta jag hört en som inte ens är 3 års fyllda säga snygg :)

Åker upp på måndag å kommer hem den 16:e oktober.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards