Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Födelsetavlorna...

Av nannasblogg - 28 februari 2014 17:27

...kom på posten idag från Formeli.se...sååååå fina!

 
 
Ingen bild

malla

28 februari 2014 19:27

Jättefina verkligen! Måste oxå göra! :-)

nannasblogg

28 februari 2014 20:02

"Tuffing" heter den tavlan å jag tog i A3, tyckte fotona skulle bli så små annars.

 
Ingen bild

Malin mammagruppen

1 mars 2014 10:54

Vilka fina :) är det tavlor som du har beställt. Måste ta en titt på hemsidan. Du är så duktig som tar dig tid att fota, scrapbboka, o göra fotoböcker. har fortfarande inte gjort klart Tildes första år bok. Jag får nog gå en fotoskola hos dig. Jag är så oteknisk. Duktig att ta kort men inte att ladda över till datorn. Sen har jag fortfarande inte lärt mig våran digitalkamera som jag haft i 6 år..tex om det kommer upp ngn inställningsruta så vet jag inte hur man gör :) vill gärna lära mig..så jag kan beställa saker :)

nannasblogg

1 mars 2014 15:43

Ja, tavlorna beställer du från formeli.se, bifogar foton som du vill ha å väljer färger till rutorna å anger uppgifter om födseldag, tid osv. De är som pappersformat, jag valde i A3 å sen får man köpa ram själv till. Känner att jag måste ta tid till de nu för sen när jobbet börjar då kommer jag aldrig ha tid till sånt å då blir de bara liggande, viktigast nu första åren å dokumentera, tycker jag. Är inte alls teknisk, har som ingen ro eller tid å sitta å lära mig kameran ordentligt, allt måste gå så fort!

 
Ingen bild

malin mammagruppen

1 mars 2014 19:18

Ja tiden går undan o mkt händer den första tiden med barnens utveckling o utseende. Sen blir det säkert roligt att fortsätta fota men inte lika ofta. Jag gjorde tyvärr inte alls klart allt under Tildes första år. Sen när jag började jobba blev det som du säger liggandes. Nu har jag både hennes o fridas att ta itu med. Även om du säger att du inte alls är teknisk så verkar du kunna allt hur man laddar ner osv.

nannasblogg

1 mars 2014 20:30

Jodå, ladda över till datorn kan jag :) de är allt sen som att göra fotoböcker å ladda upp när man ska beställa förstoringar osv som tar tid, allt som tar tid är jobbigt/stressande just nu som du säkert förstår :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards