Alla inlägg under juli 2013

Av nannasblogg - 11 juli 2013 17:50

...fick tid till inskrivningen idag, de blir den 18:e juli å de innebär bl a information, lämna in hälsodeklaration osv....inget konstigt egentligen men ett tecken på att NU är de verkligen nära....

Av nannasblogg - 11 juli 2013 16:59

....å alla värden såg fina ut å magen följer kurvan, inga stora hopp varken upp eller ner. ...
Socker: 5,6
Järn: 133
Blodtryck: 105/60
Hjärtslag: 134
SF mått: 36
Han har inte fixerat sig, vilket egentligen inte är så viktigt å veta eftersom de ändå blir snitt,  men de är däremot viktigt å känna till att OM vattnet skulle gå (nu när huvudet fortfarande är ruckbart) när jag ligger ner i sängen då måste man visst åka ambulans....de var något nytt som jag fick lära mig idag, har å göra med navelsträngen å syretillförsel....huvaligen, de ska väl ändå inte hända. Fick order om att alltid sova med telefonen bredvid mig....hmm...om jag tänker tillbaka på förra gången så gick vattnet precis när jag gick å la mig å sova. Annars är måendet lite upp å ner, mycke beroende på vädret, men nu börjar man känna att de får vara dags å de är ju ändå så lite tid kvar så inget å gnälla över egentligen. 


Bjussar på en magbild till er alla som inte ser mig så ofta :) 

Av nannasblogg - 11 juli 2013 14:04

...länge sen sist, lekhörnan är helt omgjord...STORT! Ella lärde sig något nytt idag, nämligen tekniken med trampbil, härmade två större barn som härjade runt, tar sig nu framåt själv så trampbilen hemma borde väl bli använd nu, den hemma är dock inte lika fin rosa som den på forum...tror nog dagis kommer å bli väldigt lärorikt i höst eftersom hon följer å härmar andra barn hela tiden. Lite shopping orkade jag med oxå, Polarn & Pyret hade storrea å köpte bl a strumpor, mössor o vantar så nu börjar allt till dagis vara färdigfixat!

Av nannasblogg - 11 juli 2013 08:43

...kan rekommendera Photobox.se för beställning av canvastavlor, finns ju som sagt fler än en sajt som säljer sånt...jämförde några i pris å photobox var nog även bland de billigare. Fick hem min igår å den är verkligen superfin! Visst beror de på fotografen oxå vilken kvalité man får, den här är tagen av ett proffs (1 års foto på öppna förskolan).

Av nannasblogg - 9 juli 2013 11:51

....passar perfekt i värmen, lugnt på Ikea...dom flesta väljer nog stranden idag.

Av nannasblogg - 8 juli 2013 13:55

...en tur till Spårvägsmuseet...å den här gången med kompisarna Elias å Emilia.

Av nannasblogg - 8 juli 2013 10:01

...spackling av Ellas rum börjar idag, sen ska väggarna målas å så parkettgolv.

Av nannasblogg - 7 juli 2013 14:31

....temperaturen visar + 27 å jag åkte till Siggesta en kortis...inget att rekommendera direkt som höggravid. De var iallafall fler än jag där å fler loppisbilar än de vart tidigare. Fyndade sandaler å Vincent stövlar. En liten stund lek i sandlådan innan hemfärd.

Ovido - Quiz & Flashcards