Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

En vecka gammal...

Av nannasblogg - 31 juli 2013 18:10

....å äntligen har jag fått ett namn!
Jag heter Emil å de betyder "vänlig"....nu är jag vaken allt mer å mer å följer med blicken å tittar mig nyfiket omkring för att lära känna mitt nya hem.

 
 
Ingen bild

Mari

31 juli 2013 18:15

Vilket fint namn:-)

nannasblogg

31 juli 2013 19:56

Tack!

 
Ingen bild

Erika

31 juli 2013 18:24

Men vilken söting den där Emil är! =) Hälleduttan... Nu har ju inte jag sett Ella så många ggr direkt... Men är de inte lite lika varandra? Nu ska jag måla vidare...

nannasblogg

31 juli 2013 19:55

Jo nog finns de likhet, börjar synas mer å mer, näsan iallafall :)

 
Ingen bild

Malin

31 juli 2013 20:26

Jättefint namn ser ut å passa för han ser väldigt snäll ut :) och visst ser man att han är syskon till ella. Näsan och ögona tyckte jag påminnde :) men han e ju så liten å bebis å söt å man blir nästan sugen på en till typ ;)

nannasblogg

31 juli 2013 20:43

Tack! Jo pappas näsa verkar även han få d v s modell större :) De har verkligen inte vart lätt med pojknamn, om de hade blivit en tjej då hade vi faktiskt vart helt överens om ett namn, nämligen Maja.

 
Ingen bild

Nanna

1 augusti 2013 05:29

Malin, lyckades klicka bort din andra kommentar. Har inget hört från dagis så jag vet inte vem som kommer på måndag, väntar idag å ser om dom hör av sig annars så måste jag ringa dom. Att du hade så många alternativ på pojknamn :) problemet för oss var att de fanns för få å enas om. Emil är ju även ett släktnamn på Claes sida, annars så hade de absolut inte behövt börja på E, de bara blev så nu.

 
Ingen bild

malin mammagruppen

1 augusti 2013 09:27

Fint namn till en söt pojke. Emil hade jag som namnförslag på pojknamn första gången.Han var speciellt lik Ella på kortet till höger. Blicken ,näsa o munnen:)

nannasblogg

1 augusti 2013 11:12

Hade du de? Lite roligt att flera i mammagruppen har/haft samma namnförslag :) som t e x Alice, eventuellt Susanne K ska ha Ella till tjejen som kommer snart, tror Mari hade oxå haft Emil som namnförslag då när Emilia föddes, om de blivit en pojke.

 
Ingen bild

Malin

1 augusti 2013 11:29

Olga var förbi här igår och ville träffa lucas :) bara det att hon kom i lunchvilan så det blev ingen träff ändå. Men tanken var fin :) ja ring dem för det verkar ju knäppt att dem missat det. Har du fått fylla i hur Ella ska gå om dagarna? Jag har inge fått någon lapp om det vad jag kan minnas.

nannasblogg

1 augusti 2013 11:56

Men dök hon bara upp? Ja, de förvånar mig inte :) antar de blir så även här att någon dyker upp på måndag :) nej, har inte fyllt i nått, tror dom sa att man gör de i samband med inskolningsdagarna.

 
Ingen bild

mali mammagruppen

1 augusti 2013 13:49

Ja det där med namnförslag är svårt. Det blir nog lätt så att det är alltid ngn som får samma. Man kanske har gått o tänkt på ett namn länge ,kanske även innan man ens är gravid. om jag får barn ngn gång så ska det heta...! När vi i mammagruppen träffades så pratade vi om mkt men jag minns inte att ngn nämnde vad de tänkte på för namn:) vissa valde nog utan att de visste om den andres namn. Jag hade även Emilia på listan. De ville jag redan att min lillasyster skulle heta när jag var liten:)nu har jag ingen aning om vad kommande barn ska heta. det var peter som kom på Tilde på sjukhuset. Det var inget namn som var med på ngn lista.

Vad tyckte Ella om att åka karusell?:)

nannasblogg

1 augusti 2013 15:17

Nej, de var just de som var lite roligt att de var inget vi pratat om i gruppen utan de visade sig sen att vi tänkt på samma namn. Ella har inte kommit hem än, men jag tror att hon gillar karuseller, de har blivit sån fart på henne, hur busig som helst å sitter inte still en minut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards