Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Första dagarna hemma...

Av nannasblogg - 27 juli 2013 14:44

....i torsdags fick vi då äntligen åka hem. BB:s helpension i all ära men någon sömn fick man då inte på två dygn, en kombination av osköna sängar, en hungrig lillebror pga av att mjölken kom inte igång å inte minst nyopererad. Sen går de ju bara inte å sova eftersom man inte kan sluta titta på lilla snyggingen.

Storasyster kallar honom redan för "bebi" å klappar både mjukt å extra hårt om hon får tillfälle, gärna kastar lite saker oxå när mamma säger "nej" så visst är hon såklart sotis att jag nu ägnar mig åt honom. Trodde aldrig att de skulle vara såhär tufft rent känslomässigt att känna att man inte "räcker till" å sen att jag inte ens kan lyfta henne å trösta, krama osv pga operationen :( var inte alls förberedd på att just de skulle kännas så jobbigt, tror de är ett snäpp värre oxå eftersom de har vart vi två i princip dygnet runt dom senaste tjugo månaderna.

Känner att jag befinner mig i en blandning av ett lyckorus för vår fina lillebror, "tvåbarnschock", begränsad rent fysiskt, sömnbrist å sen lägg till en massa hormoner, amning...skulle aldrig klarat de utan mamsens heltidshjälp här! På måndag får vi besök av syrran med barnen, de blir extra kul för Ella å få busa med kusinerna i nästan en hel vecka.

Lillebror är då en sån himla go liten snuttis, som ni ser så gillar han redan napp å både flaska å amning är smaskens....visst är de bara ett för härligt ansiktsuttryck på första bilden? :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards