Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

BB - Danderyd...

Av nannasblogg - 24 juli 2013 18:47

....eftersom allt har gått bra så hoppas vi på hemfärd imorn, längtan efter den nyblivna storasystern är väldigt stor nu! Såhär länge har jag aldrig vart ifrån henne, fast de går ingen nöd på henne, hon har de så bra där hemma.

Trots att de inte är första barnet så är ju BB vistelse något nytt för oss, med tanke på allt som hände med Ella. Känns heeeelt fantastiskt att få en normal start. Är då så imponerad av all personal här! Verkligen superduktiga å trevliga! Sen bara å få helpension är ju superlyxigt! Kanske någon som är nyfiken på hur själva snittet gick? Jo såhär var de, vi fick första tiden så redan före kl 6 var de avfärd hemifrån igår. Väl framme på avdelningen fick vi rum å ta på oss fina kläder :) kände mig inte så nervös vid de laget men sen när vi gick in i operationsrummet å alla stod uppradade där, hjälp! Då började allt bli verkligt för mig å då kom även nervositeten, sen när dom fick sticka mig minst fyra gånger i ryggen innan de tillslut kom en narkosläkare som fick till de, då började jag nästan bryta ihop :( men efter de gick de snabbt, första skriket från bäbisen är ju bara något så himla känslosamt, men så galet overkligt att de bott en liten människa i magen som bara kommer ut sådär....

Jag har repat mig bra, visst är de ömt å ont men inte outhärdligt, likt förra gången å lillebror mår prima! Verkar vara en riktig snuttis :)

 
 
Ingen bild

Mari

24 juli 2013 20:44

Vilen tur du hade som fick första tiden! Nervöst ja, när alla står uppställda och du vet att nu går det snabbt. Tror man med planerat snitt är mest medveten om allt som händer, så där har jag ett argument till för det;-) bb är toppen!

nannasblogg

24 juli 2013 22:32

Jo, samtidigt tyckte jag de var lite extra läskigt just när man var så himla medveten, förra gången va jag helt borta med fullt värkarbete så jag minns som inte ens ryggbedövningen som obehaglig, men nu, huva.

 
Camilla

Camilla

27 juli 2013 10:31

Jag blev alldeles tårögd när jag läste om första skriket, det är ju verkligen magiskt när man hör sin bebis för första gången:-)).

http://kinnarinen.bloggagratis.se

nannasblogg

27 juli 2013 10:43

Ja, de går inte å hålla tårarna borta då, tror inte ens värsta finska machomannen klarar de :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards