Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Förvärkar å blodprov...

Av nannasblogg - 22 juli 2013 12:12

....igår kväll började jag känna av ordentliga förvärkar å de fortsatte typ hela natten, avtog nu på morgonen. Har som alltid undrat hur förvärkar ska kännas men NU vet jag definitivt :) huvaligen, de kom å gick konstant...tänkte att nu startar de väl tidigare igen som förra gången då vi fick åka in på natten. Nej, jag vägrar de får de inte göra, den här gången SKA allt gå lugnt till.

Nu har vi vart å tagit bastestet som var ett vanligt litet blodprov, bara för säkerhetsskull om något skulle hända akut, hade nått med antikroppar å göra. En liten sväng på stan blir de oxå innan hemfärd. I eftermiddag ringer sjukhuset med besked om vilken tid vi får imorn, allt mellan 7-12, herre jösses så spännande å nervöst! Ikväll ska magen fotas en sista gång, tänk att de nu är sista dan.

 
 
Ingen bild

Erika

22 juli 2013 13:27

Ja jisses så spännande! Tänk att ni har en bebis igen i morgon! Kan du skicka ngn bild sen när ni är färdiga med kläckningen? =) Eller lägga ut här iaf!

nannasblogg

22 juli 2013 15:08

Jodå, de kommer bilder sen!

 
Ingen bild

Malla

22 juli 2013 16:39

Va konstigt att du fått förvärkar precis nu, eller? Kroppen kanske omedvetet känner på sig?? Ååh det e såå spännande o se vad det är för filur som tittar ut!! :-)

nannasblogg

22 juli 2013 16:45

Men visst är de konstigt! Vägrade tro de själv igår men de började sent på kvällen å höll på nästan hela natten, riktigt krampade hela ryggslutet, strålade neråt å sen släppte de å så höll de på å kom å gick hela tiden, trodde att nu går vattnet, såg hela scenariet framför mig med ambulans, huva. Googlade som en tok om de såklart å såg att de inte va så ovanligt att de håller på så just kvällar å nätter när de börjar närma sig.

 
Ingen bild

Malla

22 juli 2013 17:11

Nä är nog vanligt, jag hade en massa sånt långt innan men som sagt konstigt att det kom just nu men säkert nåt undermedvetet att kroppen börjar förbereda sig!

 
Ingen bild

Mari

22 juli 2013 17:19

Jag hade lagt mig in på sjukhuset om jag började känna något som hälst, bra för läkarna att alla inte är lika hysteriske som jag! ;-)

nannasblogg

22 juli 2013 18:40

Nja, tror inte de är så lätt å lägga in sig bara pga förvärkar :)finns nog inte ens plats så lätt just nu.

 
Ingen bild

Camilla

22 juli 2013 19:32

Spännande! Jag tänker på dig/er imorgon på förmiddagen, spännande :-)):. Och vad ska ha heta?!?

nannasblogg

22 juli 2013 21:10

Tack! Inget namn bestämt än, lillebror än så länge :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards