Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

BM besök - vecka 36 börjar imorn...

Av nannasblogg - 26 juni 2013 17:02

...dags för ny kontroll igen, gick extra snabbt den här gången å de beror nog på att de var en barnmorska som jag inte träffat tidigare. Hon tyckte inte de behövdes ta något järn å socker den här gången. Har fortfarande bra blodtryck 110/65 å SF mått 34...vikten ligger på +16 kg, ops :) tycker ändå de kändes tyngre just magen med Ella fast jag väger lika mycke nu som med henne i vecka 37, kanske mer jag som lagt på mig nu å lillebror däremot mindre. Nåja, snart får vi se...å så fick vi nytt datum för snitt, nämligen 23 juni, den lite disträ läkaren som jag träffade hade nämligen bokat in mig på en fullbokad dag, inte mig emot att de blir en dag före.

Nu börjar jag bli smått stressad...mest för att de är en massa å fixa inför dagisstarten oxå den 5 aug, känns inte som att de kanske finns så mycke tid sen å leta saker. De ska vara allt ifrån sovkläder, ryggsäck med sittunderlag osv, gärna en speciell ryggsäck med bröstrem å de var inte helt lätt å hitta men efter lite googling så hittar man ju de mesta, kanske någon annan som oxå behöver? finns bl a hos http://www.outdoorexperten.se, Vaude Minnie 4,5, hyfsat bra pris! Hur gulligt är de inte med en sån liten ryggsäck på dom små när dom går ut på hajk :)

Annars så njuter jag INTE av värmen som vi haft ett par dagar nu, däremot Ella som plaskar i en balja här bredvid just nu. Hon har börjar gilla mössor eller solhattar så den ska även vara på i badet, ja hon har sina lustiga idéer ibland så man får ofta sig ett gott skratt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards