Alla inlägg under december 2012

Av nannasblogg - 10 december 2012 12:02

....som nyöppnat här på hemmaplan, himla gott!!! De blir inte mc donalds nå mer för min del.

Av nannasblogg - 8 december 2012 16:25

....sådärja, nu har man ätit första julmaten för i år...väldigt fräscht å gott å en massa andra delikatesser som man vanligtvis inte äter hemma till jul som bl à vildsvin å renhjärta, är inte vidare förtjust i de traditionella julbordet, julskinkan å prinskorvarna hoppar jag gärna över. Nu så blev vi dessutom bjudna på allt eftersom vi firade svärfars 70 årsdag. Ella som blivit så liten i maten mumsade väldigt glatt på örtbriserade laxrullar, åt bättre än nånsin...hmm, tror minsann att de är en riktig gourmand vi har här hemma.

Av nannasblogg - 8 december 2012 09:22

...snart 10 år gammal, still going strong...förstår fortfarande inte hur de kan vara möjligt, flyttat den typ 10 gånger oxå....blommar ändå hela tiden men i övrigt är den inte så värst fin, spretar åt alla håll.

Av nannasblogg - 7 december 2012 09:47

...favoritplatsen just nu....

Av nannasblogg - 6 december 2012 10:28

...ja, äntligen är de slut på snökaoset! Gårdagen bestod mestadels av skottning för C:s del å jag höll mig inomhus å underhöll Ella. C gjorde faktiskt tre tappra försök att ta sig iväg med bilen men komiskt nog fick han typ backa tillbaka flera hundra meter eftersom de var oplågat, just vår väg har dom däremot skött riktigt bra! De är verkligen helt sanslöst mycke snö, på altanen är de drivor nästan upp till köksfönstret. Såg på morgonnyheterna att någon tok hade kört skoter i gränderna i gamla stan :) inte varje år de händer direkt. Förutom snökaos så är vi lite risiga i kistan här, började med mig själv i veckan, trodde de var sushin jag åt till lunch häromdagen men de var nog en magbasilusk för nu är de Ellas tur...nåja, verkar vara en lindrigare variant iallafall, men de innebär att vi fortsätter å roa oss själva här på hemmaplan, gissa om jag längtar till våren å sommaren?!

Av nannasblogg - 5 december 2012 07:55

....känns de extra skönt å vara mammaledig.

Av nannasblogg - 3 december 2012 12:02

...perfekt underhållning på Nacka forum.

Ovido - Quiz & Flashcards