Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Go morron.....

Av nannasblogg - 10 juni 2012 07:21

.....här är de full fart sen en timme tillbaka, ingen tyst morgon längre i de här huset.....de pratas bebisspråk hela tiden blandat med glada tillrop, ljudstyrkan ska testas med andra ord. Själv går jag å nynnar på "Igår så mötte jag en krokodil som körde runt i en bil, han var så tjock å fet å blåste i trumpet"........=) skillnad mot förr då senaste låten från någon poplista snurrade runt i huvet.


Om ni minns så skrev jag om de här med fläckar tidigare, Ellas favoritmat är allt som är tomatbaserat så de här med fläckar är inte kul, testade nått nytt....Ta bort har kommit med en ny variant, en sprayskum, fungerar superbra! Mycke bättre än Vanish!


.....Igår tog vi en tur till Siggesta gård, vad gör man där? Jo, för er som inte känner till de så är de en gård med smådjur, kaniner, vildsvin, hönor sen kan man bl a spela minigolf å rida å inte minst äta god mat. Sen finns den en gammal lada med massa annorlunda godis å glass, där hängde jag såklart medans bäbis sov, inte för att de finns sådär jättemycke å göra för en 7 månaders mer jag som fick miljöombyte å Ella sov gott i vagnen i flera timmar. Nej, nu är de dags för morgongröt!

 
 
Ingen bild

carina

12 juni 2012 10:12

men det är väl jättenyttigt för Ella att se djur även om hon inte förstår just nu kanske. SEdan peka i en pekbok med djuren också. Se olika saker är jättenyttigt.

 
Ingen bild

pia

12 juni 2012 15:21

den måste jag prova direkt!
slänger man plagget i maskin sen? som med vanish?

 
Ingen bild

nanna

12 juni 2012 20:07

Ja, vi läser flitigt varje dag, i böckerna om Ella så tittar vi just på djuren bl a kaninen å hönan precis som på Siggesta :)
Ja, man ska spreja å sen tvätta som vanligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards