Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Vad gör jag om dagarna egentligen?

Av nannasblogg - 25 februari 2012 07:04

......tidigare (innan jag fick barn) funderade jag på hur får man egentligen tiden å gå som mammaledig, att vara hemma över ett år lät helt otroligt länge....jag som var van å alltid jobba hårt, ha långa arbetsdagar, lite semester etc...efter snart fem månaders "ledighet" kan jag konstatera att dagarna går å jag har inte haft en enda dag då jag känt mig uttråkad. Hur ser en "vanlig" dag ut, då vi inte har några aktiviteter? Jo, såhär...


Kl. 4:30 - 6:00 - Ella vaknar, ligger kvar i sin säng, tittar å pratar med sin mobil, blöjbyte/mat.

Kl. 6:00-7:00 - Vi går upp å roar oss i vardagsrummet bl a tittar på TV :) myser mest i famnen den här tiden.

Kl.7:00 - 8:00 - E sover en stund, i bästa fall en timme. Jag passar på att äta frukost å klä mig, fixa saker på datorn etc.

Kl.8:00 - 9:30 - E vaknar, dags för morgontvätt/påklädning/blöjbyte/mat/medicin, sitter i sin favvo baysitter som gungar å blinkar å spelar fast de bästa är att få sitta i famnen när mamma el pappa går omkring å sjunger/visar spegeln etc.

Kl.9:30 - 10:00 - E slumrar till en liten stund. Jag hinner typ diska el. vika tvätt.

Kl.10:00 - 12:00 - Typ samma som mellan 8-9:30 :) babysittern är väldigt bra om man vill få något gjort, blöjbyte/mat innan utgång.

Kl.12:00 - 15:00 - Jag äter nått snabbt sen går vi ut. Hon kan sova upp till 3 timmar i vagnen om jag är ute å går. 

Kl. 15:00 - 17:30 - Kokar en panna kaffe innan hon vaknar. Läser igenom dagens höjdpunkt nämligen posten! Blöjbyte/matning, slötittar på OC, 90210, Glamour medans vi umgås, ibland somnar hon igen vid 17:30 för att sen vakna å vara vaken en stund för å äta å sova för natten senast 19:00. Nu undrar ni säkert om jag inte lagar middag eller så...nej, de gör jag inte, vi äter mest halvfabrikat här.


Kl. 19-21:00 - Jag går mest runt å gäspar den här tiden å tittar ännu mer på TV å väntar på att få gå o sova :) sover senast 21:30.

Kl. 1:00-2:00 - Matning/blöjbyte, E somnar oftast direkt efter matning, själv är jag vaken ett tag å surfar med Iphonen.

Kl.4:30-6:00 - Ja, då börjar dagen igen!  


Nu när jag läser vad jag skrivit så ser jag att de låter inte som att jag har så värst roligt om dagarna, men de har jag visst :) Jahap, nu hör jag att hon har vaknat!


 
 
Ingen bild

pia

25 februari 2012 08:07

så härligt!! underbart o få vara hemma...(men jag blev less efter ett år)

 
Ingen bild

Malin "mammagruppen "

26 februari 2012 12:23

Ni har verkligen fått in rutiner, schema o allt:) jag borde kanske notera hur mina dagar ser ut. Hittills är det olika varje dag.

 
Camilla

Camilla

26 februari 2012 19:21

Du, varifrån har ni köpt ert nya kök (eller har ni gjort det än, vet inte riktigt var ni är i husbyggandet?:-). Vi ska ju ev renovera vårt kök och jag är helt rådvill...det mesta ser typ likadant ut på nätet men priserna skiljer sig urmycket och vi velar än hit än dit om vi ska ha sådär "ljust och fräscht" blankt vitt som "alla" har idag eller köra mer "lantligt"...ja ja, lyxproblem. Men ändå ett beslut att ta...hur gjorde ni?

http://www.kinnarinen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards