Direktlänk till inlägg 12 december 2011

En vecka sen vi kom hem....

Av nannasblogg - 12 december 2011 16:12

   


....o vart tog den veckan vägen?! Ja, man lever som i 3 timmars perioder med mat/blöjbyte o sen märker man helt plötsligt att de är dags o gå o sova igen. På tal om sova...Ella är riktigt gosig när hon ska sova, hon vänder huvudet mot mig o gnuggar ansiktet mot mitt o jollrar o smackar på sin napp...låter så himla gulligt! Sen sover hon 3-4 timmar i sträck varje natt o de känns ganska lyxigt, de kanske beror på att hon äter ersättning o de gör ju att hon blir mätt o belåten efter varje måltid o behöver inte gråta efter mat...däremot har hon magknip/gnäll på eftermiddagarna men de hör ju till innan magen kommer igång...annars så verkar Ella vara en pigg o nöjd bebis!


Vi har haft besök från BVC i veckan som gått...egentligen knyter man ju kontakt med BVC nästan direkt efter födseln men för våran del ligger vi efter med sånt efter de som hänt o eftersom vi kommer o gå i princip varje vecka på efterkontroller på Astrid Lindgrens så bestämde vi med BVC att vi avvaktar med besöken där. På torsdag ska hon få vaccin mot RS Virus o de känns skönt att slippa oroa sig för de när hon är nyopererad...vi får annars oxå vara extra försiktiga mot infektioner så ingen med förkylning eller nått annat får komma in här.


Ja, dagarna flyter på som sagt, svårt o tro att de snart är julafton...känner ingen julstress eller har för övrigt ingen julkänsla alls men de kanske kommer sen på julafton..tur att jag fixade alla julklappar under min ledighet i oktober.

Nä, nu är det någon som knorrar från soffan, hinner som alltid precis sätta mig vid datorn, därför som de inte blir så många inlägg här.

 
 
Ingen bild

Anna-Carin

12 december 2011 22:42

Varmt grattis till lilla Ella. Å så söt hon är!
Anna-Carin

 
Ingen bild

carina

13 december 2011 14:12

söt tjej verkligen! hon börjar likna dig verkligen. Tanke på hur starka drag du, din mamma och din mormor hade så blir även Ella en tror jag!

 
Ingen bild

Maria R

13 december 2011 14:44

Grattis igen till Ella! Så söt liten tjej! Skönt att höra att ni alla mår bra!! Massa kramar Maria

 
Ingen bild

Kristina L

13 december 2011 21:04

Oj hon är verkligen söt och ser så pigg ut, en riktig tuff tjej!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards