Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Jösses...

Av nannasblogg - 2 november 2011 20:41


....är fortfarande i något som kan kallas för ett smärre chocktillstånd...ultran visade att h*n beräknas NU väga ca.4700 g d v s +35% mer än "normalt" o då har jag ju inte ens passerat BF datum o bebisen fortsätter ju växa för var dag som går...ca 30 g per dag i snitt....BM:s kommentar innan hon satte igång " De här är en riktig tjockis"  Hon kände även direkt att de här handlar inte om mycke fostervatten utan istället "mycke bebis" så vad än alla säger om SF mått hit o dit om de stämmer eller ej...verkar då stämma på mig, högt mått = stor bebis. Ja, vad gör jag nu? Jo, jag ska ta ett snack med min BM imorn så får vi se vad som händer.

 
 
Ingen bild

Viktoria P

2 november 2011 21:04

När jag väntade Ture så skrämde min BM upp mig med att säga att "Har du tänkt på att detta kan bli en stor bebis?" Hon uppfattade att barnet i min mage var rätt stor. Som tur är, hade hon fel. Han vägde 3775 g, dvs helt normalt. (Dock över ett kilo mer än storasyster som bara vägde 2540 g...)

 
Ingen bild

Nanna

2 november 2011 21:27

Viktoria, förstår om de inte stämmer när BM bara klämmer o känner o "gissar" men ett tillväxtultra går till så att dom mäter bebisens huvud, buk/mage o lårben o beräknar därefter så de "diffar" inte så mycke.

 
Ingen bild

Malin

3 november 2011 06:03

Hej,
Jag förstår att du är nervös nu. Vet inte om det blir jobbigare att föda om bebisen väger över 4 kg. Har barnmorskan nämnt ngt om det? Ta det som det kommer så du inte lägger all kraft på att tänka på bebisens vikt. De vet nog vilket tillvägagångsätt som blir bäst för dig nu. Sköt om dig. Vi kanske hinner ses innan. Hoppas vi inte går över tiden alltför mkt. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards