Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

BM besök - Vecka 40 (39+1)

Av nannasblogg - 31 oktober 2011 12:04

     


.....bjussar på ännu en bild nu när de verkligen bara är slutspurten kvar, går nu in i sista veckan o vart på ännu ett BM besök idag som inte riktigt slutade som jag trodde. Alla värden, blodtryck, järn o socker, var som vanligt bra men däremot hade SF måttet skjutit iväg rejält o låg nu på 40 d v s långt över högsta kurvan. BM vet inte vad det kan bero på eftersom de såg ut som att den började sjunka vid förra besöket så därför har jag nu fått en remiss till ultra på onsdag. BM:s kommentar idag "vi vill ju inte att bebisen ska väga 5 kg" ....nä, helst inte tänkte jag...bra att den verkar få mat/näring osv...men 5 kg, "aj, aj" säger jag då bara...nåja, vi får se på onsdag vad dom kommer fram till, de är bra att dom har extra koll på mig så nojig som jag är....förresten, mätte på skoj midjemåttet igår o fick de till 120 cm på bredaste stället, krävs nog säkert dubbla gördlar för att få ihop den här kaggen :)


 


....h*n har fått sina allra första gosedjur av C...dom ligger som ni ser i sängen o väntar...o även så storken (från blivande moster)  som sitter på sängkanten o bevakar sängen : ) Om ni undrar varför jag har ett lammskinn i sängen så är de inte för att jag ska bädda med de utan jag har bara lagt dit de provisoriskt (förresten de var ett riktigt fynd, halva priset på Babyproffsen) kommer kanske använda de i vagnen, på golvet om h*n trivs o ligga där osv. riktigt gosig o mjuk är den!

 
 
Erika

Erika

31 oktober 2011 18:40

Vad fin å stoooooooor mage Nanna! Jag var ju enormt stor med Axel, men han vägde ändå bara 3790 g, så du behöver nog inte oroa dig för storleken!

http://erran.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pia

31 oktober 2011 19:52

kan inte vara en stor bebis, inte speciellt stor mage tycker jag. Snygg är du fortfarande!!
Fint ni har gjort till bebisen, där får vi hoppas att hon vill ligga, hihihi

 
Ingen bild

malla

31 oktober 2011 20:52

finmage! :-) & söta gosedjur, ser riktigt mys ut - speciellt m lammskinnet!! :-) snart dax verkligen!! Såå spännande! Jag tror på en flicka den 7/11!

 
Ingen bild

nanna

1 november 2011 08:33

De har nog inte o göra me hur stor magen ser ut, utan de är de där SF måttet som dom mäter, ett högt sånt mått behöver inte innebära att magen ser stor ut.

 
Ingen bild

annag

1 november 2011 14:07

Vad fin du är! rehan kände igen tröjan... Får hon ha din länk? Kram/annag

 
Ingen bild

nanna

1 november 2011 14:47

hej agathe! Kul att du lämnar kommentar :) skrattar gott när du skriver annag o rehan :) självklart får hon länken, hälsa att tröjorna o koftan används flitigt!

 
Ingen bild

Agathe

1 november 2011 16:09

Ja, vill ju inte du ska glömma bort våra signaturer... Hittills har 24 av oss tippat om vad du ska få... 16 tror på en kille och endast 8 på en tjej! Vi väntar med spänning........

 
Ingen bild

Malin

2 november 2011 13:43

Jag tror oxå på en pojke :) sf måttet brukar stämma ganska bra så bebisen blir nog lite större än vanligt, men jag tror inte du behöver oroa dig för att h#n blir jättestor. Går in med spänning här varje dag nu :) har du börjat känna att tiden går långsamt nu? Jag tyckte dt va ok tills jag började gå över mer än tre dagar ha ha. Kramx

 
Ingen bild

nanna

2 november 2011 19:40

Malin, du har helt rätt, högt SF mått = stor bebis, stämmer här iallafall!

 
Ingen bild

Malin

2 november 2011 22:09

Stämde på Jack oxå. Men jag gick över 8 dag och han vägde 4450 och va 55lång. Vet inte hur säkra dom är på vikten när man uppskattar så där med ultraljud, men med nästa barn ska det kollas och blir det ett större barn så får man ta sig en funderare. Vill oxå säga att visst blir man nojig, men allt brukar gå bra ändå :) hur det en löser sig. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards