Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Fin höstdag o trevlig halloween!

Av nannasblogg - 29 oktober 2011 14:07

   


...tog en långpromenad ner till vattnet o passade på att ta några foton. De är verkligen himla fint nu här ute, vattnet var alldeles spegelblankt som ni kan se o de såg riktigt inbjudande ut att man nästan ville ta sig ett dopp...


 


...hälsade på dom här fina islandshästarna....jag, som är en före detta hästtjej, har länge tänkt ta reda på om de finns möjlighet att hyra en häst för en dagstur eller liknande men de har bara inte blivit av...men till våren ska jag ta tag i de!


 


...de enda vi kan skryta med som är fint på våran tomt just nu...heter visst Blodlönn enligt "trädgårdsmästaren" här hemma...själv kan jag inte skilja på vad som är ogräs o planterade buskar, så gröna fingrar har jag....


 


...gick förbi en granne som tagit de här med halloween på allvar o lagt ut en pumpa, vi hade då totalt missat att det är halloween helg, inte för att vi hade tänkt fira de på något sätt men de är alltid bra o ha lite godis hemma för de händer alltid att de kommer några monster o knackar på. C:s reaktion var att "o, nej vi har inge godis, nu blir de säkert bus o dom kastar ägg på huset"  :) fast jag tror nog inte att barnen är riktigt så busiga här på landet :)

 
 
Ingen bild

pia

30 oktober 2011 20:30

kom det några spöken? (lite spöken i år, till oss kom det två) Fina bilder vi har oxå haft en varm höst, mycke regn men ändå härligt väder vissa dagar, skönt när man kan cykla till o från jobbet.
7 dagar kvar, jag börjar bli nervös.....

 
Ingen bild

nanna

31 oktober 2011 07:38

nej, faktiskt inga spöken alls i år, de brukar vara granntjejen men hon börjar nog bli för stor för att spöka ut sig, sen är de ju mest halta o lytta pensionärer här omkring som grannen mittemot, hon ser ut som en vålnad, läskig, men hon har visst en sjukdom som gör att hon ser ut så hon behöver definitivt inte klä ut sig iallafall, ska till BM idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards