Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Fjärde semesterveckan...

Av nannasblogg - 26 oktober 2011 09:07

...o de händer inte så mycke här så jag har inte haft nått direkt o skriva om...jo, jag hade ju finbesök i måndags av Mari o Emilia, 6 veckor (från "mammagruppen")....herre gu vilken sötis...fick lite småpanik, hur ska jag kunna ta hand om en sån liten en?! Jag som varit orolig i princip hela graviditeten, vad kommer jag inte o vara sen....vilken tur att jag får lite assistans av syrran o mamsen ett par veckor i december :)  I "mammagruppen" har de nu kommit två bebisar till, en kille o nu senast en tjej igår...o allt har gått bra oxå o de är ju de viktigaste! Vem tror ni är nästa på tur nu? Jo, jag...börjar bli smått nervös.


De går hyfsat bra med mina promenader, brukar ta en timmes runda..de går ju inte så jätte fort utan jag vaggar på i min egen takt...en klar fördel är ju vädret, vilken himla härlig höst vi har...soligt o fint nästan varje dag! Såg ett gammalt blogginlägg från 2009 då jag skrev att första snön kom den 22 oktober..usch, är glad för varje dag som går utan snö, bävar för en lika snörik vinter som det har varit två tidigare år. Idag tänkte jag ta o städa/vaxa bilen o se hur babyskyddet ska kopplas in...kanske bra o ha koll på de så man slipper krångla med de sen...nya vinterdäck har jag oxå så de känns tryggt o köra.


Funderar på att beställa en sån här, vad tror ni?...Belly Bandit...en slags korsett som man har efter förlossningen för att "hjälp" magen att dra ihop sig..fått tydligen bra recensioner om man får tro de man läser på nätet...rätt dyr i o för sig, kring 700 kr, men kanske värt de eller har läst att de även går lika bra med en enkel gördel från typ Lindex...



 
 
Ingen bild

Malin"mammagruppen"

26 oktober 2011 11:11

Hej Nanna,
Du verkar också sysselsätta dig med att fixa o städa hemomkring för att få dagarna att gå. Jag tycker alltid det är ngt att plocka med men börjar bli less på det. Nu skulle jag helst vilja vara på ett spa. Börjar bli lite långsamt hemma när alla andra jobbar. Men man lär nog veta vad man har att göra sen. Det är väl bäst att tat lugnt nu. Jag försöker också komma ut på promenader men det har inte blivit allt för långa rundor. Det känns i fogarna
bara jag går några meter:( men annars mår jag bra. Va roligt att de andra fått sina
bebisar:). Få se om det blir du eller jag som får först. Känner du av ngt? Ha det så bra. Kram

 
Erika

Erika

26 oktober 2011 15:53

Äsch, börja inte med ngn biltvätt nuuuu! Lägg dig i soffan å titta på ett avsnitt av "Våra bästa år" eller ngt sånt! =) Hälsn Erika som började rensa avlopp några timmar innan Axel föddes....... (Man blir rastlös...) =)

http://erran.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mari

27 oktober 2011 15:29

"finbesök" och "sötis":-) takk for senast! herlig at komma ut, inte varje dag man klarar det!!!! ser du promenerer,si fra om du vil promenere med mig,emilia och hunden här i fula kopparmora en dag:-)kram

 
Ingen bild

nanna

27 oktober 2011 16:04

ja mari, "finbesök" är de :) är ju annars aldrig någon annan här o hälsar på än svärisarna :) el hantverkare till badrum o eldragning, kanske kan satsa på o ta den där lunchen nästa vecka, mejlar o ser om fler kan!

erika, ja skulle mer än gärna ligga o slöa framför tvn hela dagarna men de går tyvärr inte, obekvämt hur man än ligger ner.

Malin, svårt o säga om man känner något för man vet som inte vad man ska känna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards