Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Nu SKA de promeneras varje dag...

Av nannasblogg - 19 oktober 2011 17:47

 

...första turen gick jag idag o de kändes minsann både här o där...men de gör inget, nu är de dags o röra på sig...har ju gått fullgångna 37 veckor o de sägs ju att då är bebisen "färdig".....


Information från Vårdguidens hemsida:


En fullgången graviditet

Det är inte många bebisar som föds exakt på det förlossningsdatumet du fått från ultraljudet. En fullgången graviditet varar allt ifrån 37 fullgångna veckor + 0 dagar till 41 fullgångna veckor + 6 dagar. Av alla barn i Sverigen föds 92 procent mellan vecka 37+0 och 41+6. Ungefär fyra procent föds före graviditetsvecka 38.



 
 
Ingen bild

pia

19 oktober 2011 19:24

bra idè, promma lugnt!

 
Ingen bild

Camilla

20 oktober 2011 19:23

Glöm bara inte att det ännu är 17 dagar till beräknat datum, så att du inte börjar räkna från och med idag, för då kommer det att kännas som en mycket låång väntan om du går 17-20 dar till.

Jag gick över tiden runt fem dagar med båda tjejerna och första gången kändes dessa fem dagar som fem veckor. Andra gången var jag mentalt inställd på att gå över tiden, så det var inte alls lika plågsamt :-)

 
Ingen bild

Nanna

20 oktober 2011 19:27

Nä, de känns faktiskt rätt skönt att de är såpass länge kvar, är INTE redo än :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards