Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Tiden går...vecka 34

Av nannasblogg - 21 september 2011 19:32

 

.....däremot tror jag inte att de bor en basketspelare i den här stora kulan utan snarare en blivande kickboxare som tar i så hela magen kan skaka till!! Annars så mår jag fortfarande bra än så länge...kände av spänning/molvärk i ryggen här en dag men annars inga större krämpor....Ja, då har man hela 7 arbetsdagar kvar, ska bli så skönt o släppa allt som har med jobbet o göra o fokusera på det som jag har framför mig...känner att det var nog ett väldigt klokt beslut ändå att jag slutar jobba såpass många veckor innan. Jag ska planera in ett litet projekt varje dag sen blir de massa vila som prio ett :) Nu har första bebisen i "mammagruppen" kommit för en vecka sedan, de blev  en flicka som ska heta Anne Emilia...fint namn, eller vad säger du syrran :) 



 
 
Ingen bild

Anne

21 september 2011 20:25

Väldigt vackert namn :))Men vilken fin mage du har. Du ser ju hur pigg ut som helst. Skönt att du snart får vila och ta det lugnt innan bebben kommer.

 
Erika

Erika

21 september 2011 21:20

Finfin magge!

http://erran.bloggplatsen.se

 
Malla

Malla

22 september 2011 10:18

Jaa fiin mage! :)

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

22 september 2011 11:11

Nu är dt inte långt kvar! Jättefinmage :)
Men apropå det här med vad som är normalvikt för bebisen när den föds så har jag hört olika. Någon sa att 3500g är vanligt för flickor och pojkar brukr väga 3800g. Men längden har jag nog aldrig hört något om. Men vad som räknas över normslt ska tydligen vara över 4500g. Ja man blir väll inte klokare av att alla säger olika. Vet bara att jag inte skulle vilja föda fram en som är större än 4500 ;)Kram

 
Ingen bild

Camilla

22 september 2011 13:52

Jag kommer nog att ha några lediga dagar mellan jobb, typ från den 5 okt till den 17:e (inte ledig alla dar, men då och då). Skulle vara kul att ses? Kanske en lunch på söder eller i stan? Eller varför inte Sickla/Forum Nacka. Bestäm du! Kom med förslag på dag och tid så ska jag se om det kan funka. Vore mysigt att ses!

 
Ingen bild

nanna

22 september 2011 17:54

camilla, messar dig om dag o tid!
malin, de va BM på SÖS som sa att 3500 g va "normal" o 50 cm, kanske hon såg att de va en flicka :) annars hade hon kanske sagt 3800...håller me, 4,5 kg låter tufft!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards