Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Vecka 33 och BM besök...

Av nannasblogg - 12 september 2011 18:44

...ja, då går man in i vecka 33. I morse var de dags för besök hos barnmorskan igen, alla värden såg bra ut igen, även socker trots viktuppgång + 13 kg..uuups...nä, har ingen panik alls med några dieter, har tid med de sen...hjärtljuden åter igen 140...sen frågade hon om ev. sammandragningar, jag vet ju inte ens vad de är för nått, men de ska visst kännas när dom kommer. De börjar bli tungt o gå långa sträckor o man flåsar o blir andfådd fort men annars är de lugnt...peppar, peppar...väntar bara på att drabbas av förkylningen som härjar nu. BM är speciellt  imponerad över mitt låga blodtryck för de är visst bra om de håller sig nere så länge som möjligt. Magmåttet ligger fortfarande fint där hööööögt upp på kurvan :) har då inte stabiliserat sig nått utan fortsätter följa den högsta punkten på den där linjen...nåja, på fredag har vi fått tid till ultra för storleksuppskattning. H*n buffar o rör på sig ordentligt, sparkar långt ut på sidorna av magen o speciellt tycker h*n de är roligt o vara vaken några timmar på natten så då är de bara o tända lampan o läsa en stund sen är man lagom yrvaken när klockan ringer...men, men säger dom inte att de är en förberedelse på vad som kommer sen.


Jag har faktiskt börjat handla lite kläder, beställt startpaket bl a från H&M..några bodys bara till den allra första tiden..men de mesta är ju i så väldigt flick o pojkaktiga färger så de blev det som fanns i vitt och beiget, men så himla söta! Sen har jag beställt en Baby bay säng från Tyskland till bra pris, får se om den hittar hit eller om jag blivit lurad :) Det är en speciell säng som man fäster bredvid dubbelsängen...hittade en som passar perfekt till vårat sovrum, i samma mörkbruna nyans som sänggaveln...ja, de var nog allt som jag handlat men de är som sagt ingen brådska med nått o min ledighet börjar ju nu om exakt 13 arbetsdagar o då har jag tid o fixa.








 
 
Ingen bild

carina

13 september 2011 08:02

Tycker det är kul att du har börjat köpa lite saker. Det är inte lång tid kvar alls även om det kanske är de tyngsta tiden....vikt och barnmässigt men kanske inte lika tungt mentalt. Jag håller tummarna och njut sista tiden!!!

 
Erika

Erika

13 september 2011 09:19

Sammandragningarna för mig kändes som att det liksom "drog" i magen. Magens spändes å blev skithård! =)

http://erran.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pia

13 september 2011 18:47

shit, va tiden går fort nu... (iallafall för mig) spännande me ultran! härligt att den bökar runt där i magen, (den känslan har man inte glömt)

 
Ingen bild

Camilla

14 september 2011 18:52

Satt på möte idag med en tjej som var i runt vecka 30. Hon satt där och höll en hand på magen när det sparkade. Så himla mysigt - jag håller med Pia, den känslan har man inte glömt!

 
Ingen bild

nanna

14 september 2011 19:04

jag har alltid handen på magen :) de gör mig alltid lugn när ja känner att den bökar omkring.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards