Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Lite smått o gott...

Av nannasblogg - 4 september 2011 11:40

  

....kaklingen av badrummet fortsätter, såhär kommer väggarna se ut..plattorna ser väldigt vita ut på bilden men dom har som lite struktur o är mer gräddvita än typ badhusvita...plattorna är så stora o tunga så man kan inte lägga så många åt gången d v s allt går väldigt sakta just nu med bygget...förutom badrummet så är de småfix på tomten o fasaden. Vi har konstaterat att de är nog ingen idé o börja med några stora projekt inomhus innan november, tanken var att få färdigt vardagsrummet men de är inte gjort på en månad så de får vänta, finns som sagt andra mindre saker o göra även inomhus.


De känns som att sommaren gjort come back i helgen, igår var de riktigt soligt o varmt o idag oxå. C o hans kusin tog en sista fisketur med båten igår, fick ett 20-tal aborrar, de blev dock ingen fisk till middag för senast dom var ut så skulle dom så stort ta med sig fisken o laga en middag, C hade t o m ordnat med recept från grannen o som dom fixade o donade i köket...kan säga att de stank som f*n o de såg ut som ett bombnedslag o tror ni de blev gott? Nå nä..inte för att jag ens smakade men att döma av deras miner :) så den här gången skulle de bara fiskas o jag lagade rostbiff till middag. På dan åkte jag en sväng till Orminge...till Familjetorget...en butik med bl a  mammakläder o de mesta som man behöver till bebisen den första tiden, hyfsat bra sortiment o priser...fick bara med mig ett par mamma tights, de enda plagget jag kan ha nedtill...


Söndag idag o de innebär nytt avsnitt av One tree hill  så missa inte de, ny säsong oxå..någon som vet om/när Greys anatomy  visas igen? Annars är de väl inte så mycke som händer här, känner att mitt humör pendlar väldigt numera, för de mesta irriterad på allt o alla utom mig själv o magen :)  Ny jobbvecka o nu börjar jag nedräkningen...20 arbetsdagar kvar, på fredag blir de en träff med "mamma gruppen", ska bli kul o träffa alla igen!

 
 
Ingen bild

Camilla

6 september 2011 18:26

Vilka söta "bebisbilder" på er två:-). Du vet väl att bebis nr1 oftast är lik pappan från början. Det lever tydligen kvar från grottmänniskorna - första bebisen ska vara lik fadern så att han kan vara säker på att frugan inte varit ute och flängt:-)). Och i många fall brukar bebis nr1 faktiskt vara lik papsen i början, sen förändras det med tiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards