Alla inlägg under juli 2011

Av nannasblogg - 13 juli 2011 14:00

...men nu har gästerna lämnat oss för lite sightseeing nämligen en biltur till Rindö o Vaxholm..dom behöver ju få se annat än bara vår tomt :) annars så har vi bara vart här i hemma kvarteren, tagit en tur runt här o visat badstränderna etc. Oliver har kört runt med C:s minihoj o skrämt pensionärerna...min svåger har slitit med markrören som ska komma under altanen o leda bort vattnet, mer pyssel än vad man kan tro när man ser bilden. Vi är så tacksamma för all hjälp, innebär för oss att flera timmars arbete kan läggas på nått annat moment istället...altanbygge blir de dock inte förrän nästa vår/sommar.


  

 ...imorn åker jag tidigt in till stan o möter upp mamsen så från torsdag till fredag är de huset fullt hos oss...sen åker alla utom mamsen in till stan o sover på hotell några nätter innan hemfärd. Vädret har ju inte vart de bästa direkt..eller vad ska man säga "svensk sommar" heter de väl när solen lyser lite då o då o temperaturen ligger på kring 20 grader...inte direkt något "ligga-på-stranden" väder, idag är de ju t o m kallt..nå för min del kvittar de, har ändå saker o pyssla med o jag saknar inte o få ligga o pressa i solen direkt, men för gästerna vore de ju trevligt o få prova våra fina stränder som finns här.


Min evighetsorkide blommar igen o håller sig levande för typ åttonde året, helt otroligt, hemligheten är att jag ger den vatten när jag kommer ihåg. Den är ju inte jätte snygg till formen, kringlar omkring o växer som neråt...men synd o slänga när den ändå blommar då o då...


 

På fredag eftermiddag har vi en "mammaträff" igen, ska bli kul o surra lite o se hur magarna har vuxit..den som är först ut av oss d v s beräknad födelse eller BF som de heter...ska ha i slutet av september, sen några i slutet av oktober o sen jag o en till i början av november o den som är sist ut i slutet av november.  Jag tycker fortfarande att allt känns overkligt..trots att h*n nu börjat buffa o röra sig dagligen, speciellt vid läggdags o på morgonen, såg t o m en liten utbuktning vid naveln när en spark kom, annars är de mest att de rör sig inne..o som jag brukar säga, de finns bra stötdämpning på min mage i form av ett fint lager med fett :) stackars C, alltid när han ska känna då slutar h*n. Tänk att de finns en chans för barnet att överleva om de föds i vecka 24, hittade en artikel i aftonbladet om lilla Emelie som föddes i vecka 24: http://www.aftonbladet.se/wendela/article11118167.ab men vår bebis ska inte komma nu utan h*n ska stanna i sin lya till början av november, så de så!


Av nannasblogg - 9 juli 2011 20:06

 ....försökte mig på o sola lite men jag bara orkar inte ligga o pressa längre...är ju egentligen en riktig soldyrkare o har solat alldeles för mycke ända sen tidig tonår..kanske därför de inte lockar längre...sen får jag riktigt fula bruna fläckar i ansiktet, usch, o rynkig blir man oxå!


  ..så de fick bli en promenad ner till vattnet istället...satte mig o vilade här på klippan en stund...man kan ju inte klaga på utsikten direkt..nu undrar ni säkert varför jag inte skriver att jag tog mig ett dopp?! jo, ska erkänna att tanken var att gå ner o bada...rotade igenom alla mina badkläder men de visade sig att inget passade :)

 ...vad tycks om de här sommarstället? Tror dessutom att de bara är en del av ett större hus som finns högre upp...

  ...första semesterveckan är slut fast de är inget jag känner mig stressad över eftersom jag tar dagarna som dom kommer..jobbar på här hemma, ska försöka göra så mycke jag kan nu under semestern eftersom jag känner mig  pigg, någolunda smidig o har inga värre krämpor, man vet som sagt aldrig vad som kanske kommer senare...jodå, jag vilar oxå :) de blir en obligatorisk powernap varje eftermiddag.....



Av nannasblogg - 7 juli 2011 08:45

....på fjärde semesterdan..men som jag skrev tidigare så har de passat mig perfekt med sämre väder dom första dagarna, fått massor gjort! Storstädning av kök/vardagsrum/hall, fix/städ i garderober o städat ur sovrum nr.2  d v s vårat gamla sovrum som nu är färdigt..blev som ett helt nytt rum, målat om väggar/tak/fönsterfoder..de mesta blev vitt förutom en fondvägg som blev samma färg som nya sovrummet...orkar inte ta nån bild, de blir ingen bra ändå. Sen har de även kopplats in el i båda sovrummen så nu slipper vi skarvsladdar etc. Nu blir de en paus från inomhus jobb ett tag...utomhus ska de nu fixas med en del grävjobb...dv s  de finns gott om jobb till gästerna som kommer nästa vecka :) glöm inte ta med er oömma kläder :)


Av nannasblogg - 5 juli 2011 10:27

  ...bjussar på en bild på magen nu när jag går in i vecka 23..med kläder på :) försökte mixtra med kameran o få till en svartvit bild..de kom med en blixt oxå o den kom ju lägligt över ansiktet så de gjorde inget eftersom jag inte hunnit sminka mig...bilderna blir så gigantiskt stora oxå med min mobil, måste fixa med inställningen...tänkte på skoj ställa mig på vågen i morse, eftersom jag inte gjort de sen inskrivningen, men de visade sig att batteriet var slut..måste vara ett tecken på att jag inte ska ställa mig på den.

Av nannasblogg - 4 juli 2011 09:16

..o härligt att de mulet ute så slipper man ha dåligt samvete när man är inomhus...märkligt de här vädret, ena dagen som i lördags stek hett o sen igår typ höstkyla..apropå lördagen så dukade vi utomhus, de var C:s familj som kom över o de blev partaj till sena natten...klockan var nog kring två innan dom sista gick, vi drog t o m fram singstar o jag vann stort, kanske för att jag var den enda som var klar i knoppen :)


Premiärturen med helikoptern slutade i en kraschlandning så de var bara o åka till Hobbex o inhandla reservdelar igår...nåja, vi var ändå tvungna o åka till Ikea ännu en sväng, hade tänkt beställa bäddsoffan etc. via nätet men de visade sig att hemleveransen tog typ minst två veckor o så länge har vi inte tid o vänta...så de blev ännu en Ikea dag igår, jösses va de alltid är mycke folk där o kö precis överallt..man får som räkna med en heldags utflykt fast man vet vad man ska ha. Vi fick iallafall med oss bäddsoffan hem, de är en enkel mindre variant, får inte plats med nått annat i lilla rummet o sen får den ju inte vara för bekväm för då kanske släkten stannar för länge :) :) 


Hittade en fin sänggavel i svartbrun färg som passade perfekt till nya sovrummet, vi har ju haft en egen komponerad gavel i tyg men den här var finare o kostade inte en förmögenhet så de fick bli den istället...hann köpa nytt tyg till den gamla gaveln men de får bli o sy kuddöverdrag eller nått istället...nu är de inte så att just jag ska sy utan de passar ju perfekt att mamsen kommer ner snart...ska förresten börja sätta ihop en "to-do-lista" till henne. Jag har fortfarande en del o fixa med min garderob så de tar jag tag i veckan o sen har jag tänkt börja promenera minst en halvtimme varje dag...gått från att ha tränat någotsånär regelbundet  till att inte träna alls dom senast 22 veckorna...då kan ni tänka er att konditionen inte är den bästa, känner att jag blir andfådd så himla fort...


Av nannasblogg - 1 juli 2011 20:21


....o en riktigt trevlig start oxå, träffade nämligen tjejerna  från blivande mammagruppen, de jag berättade om tidigare...att jag va på en så kallad "vecka 20 grupp" för förstföderskor hos barnmorskan...nå iallafall så tog en av tjejerna initiativet o skickade ut ett mejl o frågade om de fanns intresse av att träffas för en fika idag efter jobbet...de visade sig att alla kom utom en!


Himla lyckat blev de, glad att jag tog mig dit! Vi hade väldigt mycke o prata om o jag som trodde att jag var äldst, men nä då, vi är sju i gruppen o fyra i samma ålder  d vs 36-37 år....de roliga är att alla vi fyra trodde (när vi gick från den där gruppträffen hos barnmorskan) att alla är nog yngre :) sen hade vi typ exakt samma nojjor oxå...vi kommer nog helt klart träffas fler gånger!


Annars så har de vart en riktigt seg sista dag på jobbet...för de första stek hett o sen motivationen har ju inte vart på topp direkt, känns overkligt o va hemma till 4:e augusti..blir inte bara o lata mig, finns ju alltid jobb här hemma o ta tag i...ser ut som att vi iallafall får en gemensam semestervecka i slutet av juli, verkade först som att de inte blev någon alls så därför har man ju som inte planerat nått heller...nå, de kanske blir något spontant...


Imorn ska vi fira C som fyller år o gissa vad han har önskat sig i flera år o som han ska få nu?! Jo, en radiostyrd helikopter...en modell extra large som man kan köra ute med...han har sina idéer som sagt, eller de kanske hör till när man blir 40+.....

Ovido - Quiz & Flashcards