Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Sista semesterveckan....

Av nannasblogg - 26 juli 2011 10:37

....jobb igen 4 augusti, känns sådär lagom tungt o börja en torsdag istället för en måndag...minns att det var Carina (Fru Malmborg) som gav mig rådet förra året, nämligen att inte gå tillbaka till jobbet en måndag efter semestern eftersom det är mentalt jobbigare o starta med en helvecka, så därför provar jag nu att börja en torsdag istället :)


Gissa hur många gånger vi har besökt Ikea under min semester? Jo, fyra gånger, senast igår en sväng...nu börjar jag t o m hitta rätt bra där i varuhuset, har ju inte direkt vart någon flitig Ikea besökare tidigare. Nu har vi iallafall handlat allt till sovrummet o min garderob, gått igenom varenda plagg jag äger o de blev två säckar till Stadsmissionen, så himla härligt o rensa! C har nu börjat få i ordning sitt arbetsrum, inhandlat o fått upp hyllor, skrivbord etc. o han är så nöjd! Blev riktigt fint! Nu är de inte bara ett arbetsrum utan även ett gästrum där vi har bäddsoffan, men med lite planering så fick de plats en hel del, även något så viktigt som skåp för fin whiskyn o cigarrhumidorerna.


I morse var jag till barnmorskan, fr o m vecka.25 går man ju regelbundet på koll av bl a järnvärden, blodtryck, hjärtslag o något som heter symfys fundus mått = SF som är ett mått man tar för att uppskatta hur bebisen växer etc. man mäter helt enkelt magen mellan vissa punkter...sen ska man följa en viss kurva, ja ni vet säkert vad jag menar. Alla mina värden såg bra ut   sen när hon mätte SF måttet då sa hon "oj, vad de har vuxit" visade sig att jag ligger på övre delen av kurvan. Jag tänkte direkt "stor bebis", frågade såklart om de o visst kan de vara så att h*n är stor men de behöver inte vara så, finns många andra faktorer som kan väga in o de kan lika stabilisera sig till nästa mätning...huvudsaken att h*n får bra med mat o näring o de ser ju ut som att h*n får de :) o sen låg hjärtslagen på 146 igen. Nu har jag snart klarat av två tredjedelar av graviditeten, jippie!!!

 
 
Ingen bild

pia

26 juli 2011 22:02

Härligt att "hon" växer! Tänk att det "bara" är tre hela månader kvar....som vi längtar!

 
Ingen bild

Tina

26 juli 2011 22:11

Vad lustigt, var nämligen också på Ikea igår och tänkte just att det hade varit komiskt om vi skulle stöta på varandra igen. Men det verkade som om halva Stockholm var där. Brukar ju försöka undvika dessa dagar. Roligt att höra att allt är bra med dig och magen. Kanske kan få till en träff efter jobbet istället i höst. Ska hinna med Legoland, Astrid Lindgrens värld och Kreta nu innan arbetat kallar igen. Kram

 
Ingen bild

carina

27 juli 2011 10:01

Skönt att allt är bra även om den är på den övre kurvan! :-)
Mentalt är det ju skönt för dig att veta att du inte ska jobba så himla länge innan du får "semester" igen. Vet inte om det är semester att ha småbarn.

 
Camilla

Camilla

27 juli 2011 21:56

När du är i typ vecka 30-någonting, fråga din barnmorska (eller om ni går på nått ytterligare ultraljud) om uppskattad vikt på barnet vid födseln. De "får" egenligen inte gissa vikt, men många barnmorskor är skitbra på det. BM jag hade när jag väntade Felicia uppskattade till 3500 och hon vägde 3650 och med Bella gjorde vi ett akut ultraljud i vecka 35 någonting (för att hjärtljuden plötsligt rusade upp till 180!) och när allt såg ok ut så frågade jag om vikt och då sa hon runt 3600 och det stämde ju helt rätt. Det är ju skönt att veta ungefär vad man ska pressa ut ;-)).

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

27 juli 2011 21:59

En grej till, du bad om tips på resturang. Melker Andresson har ju tagit över Villa Gothem på Djurgården. Jag har inte varit där men jag har hört att de har sjukt god mat!

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

carina

28 juli 2011 06:36

om man går på Vilal Gothem så är det planka man ska äta sägs det. Det var det dom hade way back och Melker har dammat av det konceptet.

 
Ingen bild

VP

28 juli 2011 23:51

När jag väntade Ture, kommenterade min BM på slutet att: det kanske blir ett stort barn, har jag funderat på detta? Detta gnagde rätt bra i mig och skapade lite oro som inte behövde finnas där. Han föddes som en helt vanlig unge på 3775 g. Toknormal. Toksöt. Tokknasig. BM har inte alltid rätt. De förutspådde inte heller att min etta var en minipyttebebis på 2540 g. Snacka om kontraster!

 
Ingen bild

pia

29 juli 2011 20:44

inget att oroa sig för, går ändå inte att ångra sig nu, (fniss) ut ska den på ett eller annat sätt....och jag hade då ALDRIG velat veta före förlossningen att Sofia vägde 4500.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards