Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Melodifestival med middag...

Av nannasblogg - 27 februari 2011 15:19

....igår på ett ställe på Söder o stället heter faktist just Ett ställe...menyn såg ut såhär (om ni undrar varför jag skriver med fet stil så är de för att jag inte får bort de..försökt hundra gånger ...har nog nått o göra me att jag klistrade in menyn:

Melodifestivalsmeny

  • Förrätt
    Kräftskagen
    På en toast med smak av senap
  • Varmrätt
    Halstrad Hälleflundra
    Serveras grön sparris och prästostpotatiskaka med hummerchampagnesås
    eller
    Helstekt Hjortfilé
    Serveras med ankleverterrin och jordärtskockspuré med björnbärssås
  • Dessert
    Chokladfondant
    Serveras med bourbonvaniljglass och smultroncoulis

....helt ok mat...inte sådär super gott, men man äter ju allt som ställs framför en så de va inga problem o få ner allt som vanligt. De var inte sådär jätte mycke folk...men ett kändisspan iallafall, Kevin Borg med flickvän o sällskap satt i ett bord nära oss. Det var väldigt många i mitt bord som var övertygade om att han hade med sig livvakter, eftersom några i sällskapet såg ut som typiska livvakter....jag däremot var lite tveksam till de för de är väl ändå inte så lämpligt att livvakter dricker shots o öl  


Innan restaurangen var vi en sväng till Helén som bor på Söder ganska nära restaurangen....första gången jag var dit så jag passade på såklart o få sno lite inredningstips bl a så hade hon en himla fin fototapet...går o beställa på nätet en massa olika motiv..www.photowall.se...den sidan har jag sparat på favoriter...något därifrån kommer de garanterat bli sen till huset när vi kommit så långt....


Här hemma är de lugna fixar söndagen för mig...lagat hör o häpna matlådor till nästa vecka o städat klädgaderoben...C kämpar vidare med bygget, en del av taket som måste fixas så plåtslagarna kan slutföra jobbet nästa vecka.


 
 
Ingen bild

pia

1 mars 2011 21:39

Vilken meny!!! MUMS. Nja, det var nog inga livvakter, varför skulle han ha det?!? Fototapeter är riktigt fint, tycker dock inte att dom passar i vårat gamla hus. Lite fööör modernt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards