Alla inlägg under december 2010

Av nannasblogg - 10 december 2010 21:35

....o jag tycker Minnah är bäst ikväll...vilket öppningsnummer hon hade, så jäkla bra...tycker hon är värd o vinna....eller egentligen spelar de väl ingen roll...Jay har ju en karriär ändå, eller inte...nå de är fredag iallafall o äntligen helg igen, kallt som   idag...bussen va över en halvtimme försenad när jag skulle åka hem från jobbet idag, att -10 grader kan kännas sååååå kallt....jag som borde va van med -25. I helgen har jag ingen lust ens o gå ut genom dörren, tur att vi bygger inomhus numera...

Av nannasblogg - 9 december 2010 19:57

     

....o de är ingen farlig kabel som ni ser som hänger ner    den måste va där ett tag till. Nu känns de som att vi plötsligt har fått några kvadrat större när trappan försvann från vardagsrumsgolvet där den stått några månader....dessutom är flera mellanväggar borta nu så vi är som inne i den nya delen....känns lite konstigt att allt ska gå ihop, den nya delen har som vart så länge helt för sig o nu börjar man se hur stort de blir....

  

.....bara på nedre våningen o sen har vi övre delen oxå men den kommer vi inte o göra så mycke åt den närmaste tiden....de enda vi kommer o se är de här hålet upp dit än så länge... 

Av nannasblogg - 7 december 2010 19:59


.....försöker googla efter lite humor...tycker de mesta är trist just nu....

Av nannasblogg - 4 december 2010 10:52

....efter utgång me jobbet igår....blev en helkväll på Golden hits så man mår som man förtjänar   nä, riktigt så illa är de inte...bilen är äntligen färdig, som ny blev den...men räkningen som sagt mindre rolig....känner mig faktiskt lite stolt över mig själv den senaste veckan...vaknat vid 5 o cyklat ner till bussen i rysskylan o mellanlandat på gymet innan jobbet, vanligtvis har jag ju bilen men, men de har som sagt gått bra utan. Ikväll ska vi prova nya Playstation Move, liknande som Wii fast till PS 3, ha en trevlig helg, måste ut o skotta!

Av nannasblogg - 1 december 2010 19:45

Anders braskar, julen slaskar......säger ju de gamla talesättet o om det stämmer då ska de slaska för de braskade utav bara   på Anders dagen...ser verkligen fram emot slask för såhär kallt vill jag inte ha..i morse kring -15 här ute...visst är de märkligt att vintrarna här i söder blir mer o mer lik norrlandsvintrar? Jag har då aldrig vart me om nått liknande på dom 9 åren jag bott här...som förra vintern med all snö o nu kylan...visst är de ett lustigt sammanträffande att vi började med bygget just förra året o håller på som bäst just nu...nå, de ska ju inte vara för lätt!

    

...i söndags rev vi en innerväg....arga snickaren gick lös med släggan o jag bar ut allt bråte, gick riktigt smidigt...

      

...om ni ska ut o julshoppa så besök Nacka Forum, dom har julpyntat så himla fint med så fina ljus kreationer...för min del blir de ingen julshopping i år....släkten är redan informerad, inga paket från mig o inga till mig...pengarna går till den feta räkningen som kommer när bilen är klar...nä, man kan ha mys utan paket te x dricka glögg som jag ska göra nu, hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards