Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Lite av varje...

Av nannasblogg - 31 december 2010 10:29

       

.....såhär mycke snö har vi, suck....visst tycker ni synd om oss...

...en tidig morgon påväg till bussen, de var en sån härlig fullmåne...lyste riktigt spöklikt rakt över hästhagarna....svårt o få till en bra bild, men gjorde ett försök iallafall...

....  såhär mörkt är de när man kommer hem från jobbet, de som lyser är några små lampor i huset....så nu vet ni hur mörkt de är....

....min evighetsorkidé blommar igen...den börjar bli 8 år gammal o hållt ett flertal flytt...helt otroligt vilken kvalité...hur jag sköter den? Jag vattnar den när jag kommer ihåg...

   

...igår slet vi med bygget hela dan...vi rev bort hela de gamla taket från den delen där trappan går upp, fy fasen vilket jobb...man fick ta små delar för de va så dammigt o tungt eftersom taket är både plankat o gipsat...men nu är de värsta gjort iallafall... öppningen ni ser rakt fram på bilden är ingången till relaxen...

     .....o som ni ser här så är de öppen rakt igenom från alla håll o kanter   nu ser man takhöjden oxå, lite skillnad mot de gamla....som sagt, vi kämpar på vidare...här är de ingen som behöver säga att "jag har inget o göra" direkt....

  

 
 
Malla

Malla

31 december 2010 10:44

mamma & pappa har säkert dubbelt så mkt snö som er - kanske känns lite bättre då? :o)

GOTT NYTT ÅR på er! drick mkt av den dyyra skumpan ikväll nu!! :o)

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

carina

31 december 2010 11:31

kul att se hur huset tar sig!!! Verkligen jättestor förändring!!
KUL!

Drick skumpa och ha en jättehärlig dag/kväll och natt! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards