Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Kling o Klang....

Av nannasblogg - 29 december 2010 13:23

...haffade mig igår på självaste parkeringen utanför systembolaget  ...eller de va bara Kling (en polis) jag var nu inte påväg till den butiken den här gången, utan till Jula för o byta en julklapp...nåja, iallafall så blev jag såååå nervös, har bara väntat på att åka dit, sett poliskontroller lite överallt den senaste tiden, mest har jag varit rädd för o missa när dom vinkar in en, att jag bara kör iväg o får värsta blåljusen efter mig. Jag hade iallafall musiken på högsta volym i bilen o lyckades stanna o försökte fippla med volymen till radion innan jag tillslut öppnade bildörren, de första han säger är att:

- De räcker me att du öppnar rutan....eller du får göra som du vill...

Sen frågar jag helt bortkommet:

- Ska jag stänga av bilen?

Vet ni vad som händer sen, när jag räcker fram körkortet då säger han:

- Har du fastnat i en kontroll nyligen? Jag känner som igen ditt körkort   

Jag tror i o för sig att han drev med mig, sen började han prata om Norrland o Umeå så han kanske flörtade me mig   han såg inte så pjåkig ut faktiskt....allt gick bra, lyckades blåsa grönt på första försöket....


Sista arbetsdagen idag o sen ledigt tors-sönd, nyår firar vi igen hos C:s syster med familj, dom har köpt de senaste Sing Star dance till PS3 så de ska vi prova! Sen blir de till mat en enklare skaldjursbuffé o fyrkverkerier för alldeles för mycke pengar. Nyårslöften har jag inte hunnit fundera på än, man kanske skulle prova mål istället som fru Malmborg...de där me att göra bokslut för året är ju något som rekommenderas av olika coacher så de kanske man skulle prova.


 
 
Ingen bild

carina

29 december 2010 17:41

jag har aldrig blivit stoppad av polisen så jag skulle också bli riktigt skraj.... kul att kunna bjuda polisen på en liten "show" :-)
Ska till Mölnvik i morgon och shoppa lite på förmiddagen *s*

 
Erika

Erika

29 december 2010 22:14

Definitivt ett raggningsförsök =) Hemskt att bli stoppad... Har blivit det två ggr... Å jag är livrädd för polisbilar. Malin som vi var ut med i Sthlm för hundra år sen - hon är ju polis nu - hon brukar skicka terapi-bilder till mig. Bilder som har med polisen att göra. Nu senast: en bild på kaffeautomaten i deras fikarum... =D

http://erran.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malla

29 december 2010 23:19

Hehe så komiskt att alla norrlänningar verkar va rädda för polisen (kommer allt ihåg Camillas största skräck)!! :o) vet inte om jag e så rädd för dom...hm, men så håller jag mig ifrån bilkörning oxå! :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards