Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Lite av vad som händer hos oss...

Av nannasblogg - 18 december 2010 08:36

Julknäcke, julost o iso kuppi kahvia de är dagens frukost de...o vad står på agendan idag? Till att börja med måste jag ut o skotta, som ni sett/hört så har de vart snöstorm här igen...en snöslunga skulle vara en bra investering, men de verkar som allt är slutsålt, iallafall dom billigare varianterna....vi känner inte för o lägga så mycke pengar på en snöslunga eftersom de är ändå inte så länge man behöver använda den...nå, de är ju faktiskt billigare o använda mig som snöslunga istället, motion får man oxå! Mer snö o kyla är de påväg hit hör jag precis att dom säger i TV4 morgontv så vi får nog räkna med att plåtslagarna inte dyker upp innan jul/nyår o de börjar bli liiiite kritiskt läge snart, med all snö som ligger på den tillfälliga takpappen....snart läcker de väl vatten in lite överallt, suck!


På veckorna o helgerna så jobbar vi på inomhus med innerväggar, rördragning o andra mindre roliga moment...eller de är nog bara jag som tycker att de inte är sådär super skoj o dra fläktrör....jag går mest runt o städar....just den här veckan har de vart begravning o andra mindre roliga aktiviteter för Claes del så han åkte igår till sin kusin på en välbehövlig avkopplande grabbkväll, på vägen hem idag skulle han svänga in på Delselius Café i Grisslinge o köpa en smärgåstårta, mums! 

  

Skogstrollet  tar julsemester från bloggandet, men jag fortsätter med mina sporadiska inlägg....har ju mer eller mindre redan tagit semester på deltid härifrån eftersom de inte blir så många inlägg i veckan...man kan säga att jag har en deltidsblogg. På tal om semester så blir de knappt nån julledighet alls, jobbar nästan alla mellandagar, bara ledigt några strödagar....o varför de undrar ni? jo, för att vi ska ju bara va hemma ändå o jag behöver spara dagar till nästa år....hej så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards