Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

2:a semester veckan är igång...

Av nannasblogg - 27 juli 2010 20:07

....o som vanligt går dagarna alldeles för fort....sommargästerna har åkt för den här gången, allt gick bra i helgen trots att vi va många som fick samsas på liten yta några dagar....utomhus kunde vi ju inte va så mycke som jag hade hoppats eftersom vädret inte va de bästa...tur att syrran har så lugna o snälla barn   och att vi köpte playstation 3 i våras, de kom till användning i helgen o roade iallafall 6 åringen väldigt bra! I lördags tog vi en tur med båten ut till Bullandö, trots de dåliga vädret....där råkade vi hamna mitt i årets Poker Run (till grabbarnas stora förtjusning). Poker Run är en årlig motorbåtstävling (för stooora motorer) går ut på att deltagarna åker en bestämd rutt där dom drar ett spelkort vid varje stopp o bästa handen vinner tillslut o allt avslutas i Sandhamn, häftigt o se på om man är intresserad av snabba båtar!

  

  

Vi tjejer (jag, mamsen, syrrran o lilla Sofia) tog en tur på stan i söndags, Sofia är då en riktig solstråle, hon är så himla go, alltid så här glad som ni ser på bilden....

....vad som händer nu under resten av semestern beror på hur vädret blir, en tur med båten vill vi komma iväg på men de återstår o se....inte bara vädret som behöver bli bättre utan även min fot, har nämligen haft en kraftigt svullen fot med stora vatten blåsor nu i några dagar. Jag fick några fula bett i veckan när jag stod o målade, av vad jag tror var en broms eller en hästfluga...om någon har en eller några bra huskurer/mediciner etc. mot myggor, bromsar, flugor ( ja mot allt som gillar o bitas) så tar jag mer än gärna emot alla råd o tips! Säkert något nytt som jag inte testat än!

 
 
Ingen bild

pia

1 augusti 2010 21:51

Tack för "helpension" + båtturerna.....fina bilder! hoppas foten börjar bli normal igen och att solen o värmen kommer nästa vecka...ha det o hälsa.......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards