Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Tillbaka i cybervärlden...

Av nannasblogg - 16 juni 2010 19:28

  ...efter ett lååångt uppehåll...började t o m bli efterlyst   ni får skylla på Telia...vi har nämligen bytt till mobilt bredband o USB stickan lyser med sin frånvaro trots att den skulle ha kommit för flera dagar sedan så vi har ingen Internet uppkoppling här hemma....hördu syrran kan du efterlysa stickan när du kommer till jobbet imorn   Nu har vi fått låna svärisarnas sticka ett tag så då passar jag självklart på att uppdatera läget här. De har faktiskt för en gång skull hänt en del sen jag skrev senast....blev klart med nytt jobb förra veckan, eller nytt o nytt, samma jobb me i Nacka, skönt med närmare resväg, får väl sådär runt 1,5 timme mer fritid....pendlar idag ca.1.5 timme enkel väg, dörr till dörr...phu..sen har jag blivit ägare till en bostadsrätt i Bromma   blev äntligen klart med ombildningen, kommer nog o sälja redan till hösten så de blir ett kort ägarskap men iallafall, en lägenhet, ett halvt hus o en bil är väl ändå lite vuxenpoäng. Allt detta firades förra fredagen på Restaurang Victoria i Kungsan, med Jenny o Emma från jobbet ( ni ser brudarna på bilden från Vårruset) riktigt trevligt hade vi o åt så himla gott! Smakade för första gången grillad tonfisk, till de chili aioli, mums! Måste köpa tonfisk o prova själv nångång, ska inte va så värst svårt....sen i lördags va jag ute o svirade igen o den här gången med Carina på en pubrunda på söder, de blev oxå mat o såklart god dricka så nu har jag satt mig själv på hård diet annars blir de o ta plats i vassen i sommar...huua....roligt o komma ut lite på stan på helgen, istället för o bara hålla på me bygget....på tal om bygget så har snickarna nu börjat med burspråket, fast dom bygger bara när de är fint väder så de blir lite jobb då o då när de inte regnar, bra jobb va?!! Förresten, jag har tjackat (haaha dom säger ju så här) en ny mobil...Vivaz pro från Ericsson...jätte fiiiin..gillar den!

Har mobil surf så jag har lyckats lägga in kommentarer på några bloggar o surfa lite men ännu inte egna inlägg....gissa om de är pyyyyyyytte små bokstäver?! Snacka om att man kommer o få ännu sämre syn av o anstränga sig o glo på den skärmen, men va fasen, man är ju redan nästan blind. Imorn blir de bio me brudarna, Sex and the city, o självklart en Cosmopolitan efteråt...ska bli trevligt. I helgen ska vi va barnvakt till Claes syrras barn, eller två av dom, en 2 åring o en 5 åring, tänkte hitta på nått me dom, kanske åka till Andys lekland i Sickla, någon som varit där? Är de bra? Några andra tips på vad man kan göra med två grabbar i den åldern? Ge mig gärna lite ute o inne tips för barn!

Missa inte sista avsnittet av Greys ikväll...hjälp va spännande de va sist, får INTE missa de!


 
 
Ingen bild

pia

16 juni 2010 20:20

Härligt att du är "tillbaka"!!!
(helt plötsligt gillade JAG Greys igen....trodde det var sista avsnittet förra gången, tur att du sa)
Lekland är det bästa, annars gillar ungar enkla vanliga lekplatser, (men det vet ju du redan)
Ses snart............

 
Ingen bild

carina

16 juni 2010 20:36

välkommen tillbaka!! syns i morgon :-)

 
Malla

Malla

17 juni 2010 11:37

Fiiin telefon du har köpt!! jag vill oxå ha en ny!!

http://mallalitos.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

17 juni 2010 20:11

Grattis till nya jobbet! Måste kännas skönt med kortare resväg. När börjar du där, efter sommaren?

Jag har varit på Andys ett par gånger - de flesta barnen älskar ju lekland så det kommer säkert att bli kanon!

http://kinnarinen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bitti

20 juni 2010 12:10

Jag är in då o då och följer ert bygge! Vad fint det börjar att se ut...Du får uppdatera med insida-bilder oxå när ni kommit så långt!

Jag och min lillis har börjat att prata om en ev flytt...neråt! S-holm eller G-borg!? Får se! och tror att jag söker annat jobb än skol!
Hör av dig om du är på väg uppåt landet! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards