Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Sommaren har börjat...

Av nannasblogg - 4 juni 2010 19:51

Ett par dagar in i juni månad...båten sjösatt o studentfirande idag på stan i gassande sol då vet man att sommaren är här...

   

...på tal om studenten, inte minns jag att de va ett så himla stort jippo o gå ut gymnasiet när man själv va i den åldern dv s i början av -90 talet me andra ord   här i Sthlm är de ju värsta pådraget me fulla tonåringar på lastbilsflak som kör runt i hela innerstan o varje år så är de nån som ramlar ner o skadar sig...hua säger då ja, nä annat va de på min tid då fixade man smörgåstårta o kaffe till släkten efter avslutningen o de va bra me de   

Några sena kvällar me jobbet har de blivit i veckan, i onsdags va vi ett gäng från jobbet som sprang Vårruset, lyckades ta mig runt på 32 min (5 km) hyfsat nöjd ändå eftersom jag inte hade tränat alls inför de.....

 

...o igår hade vi inspirationsdag me jobbet på Älvsjö Mässan..föreläsningar me bl a Nils Simonson, en pensionerad hjärnkirurg från Östersund som förespråkar bl a följande: Vi styr hjärnan genom våra tankar. Tänk dig att du lyckas, intala dig att du är glad, bestäm dig för att livet är gott – och hjärnan går på det! ”Jaså den här figuren är nöjd med livet, då ska jag dra mitt strå till stacken....

Om ni vill läsa något av han så har han skrivit den här boken...

 Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?

Talang final ikväll o imorn blir de jobb ute som vanligt, förresten så har balkongen kommit på plats, fotar imorn så ni får se!

 
 
Ingen bild

Nanna

5 juni 2010 10:49

Om ni vill se bilder från bröllopet så kan ni kika på Malins blogg via länk till höger!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards