Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Bullandö

Av nannasblogg - 25 april 2009 20:17

Vi tog en cykeltur till Bullandö o åt middag idag. Bullandö är en marina me ca.1500 båtar under högsäsong o där finns bl a en mysig restaurang. De var redan en hel del båtar som var sjösatta.

 De blåste rätt rejält så vi kunde tyvärr inte sitta ute o äta.. 

Jag åt Skärgårdsgryta som är en klassisk rätt som finns här på dom flesta skärgårdskrogarna, den brukar variera år för år i både innehåll o smak o den här var helt ok! Till grytan drack jag rosévin såklart...C åt en biff m. chilibearnaise sås o klyftpotatis...

För lite mat tyckte C så han beställde en förrätt (skagentoast) efter biffen :) servitrisen tyckte nog de va lite märklig ordning på middagen...

 Cykelturen ut till Bullandö var bitvis en gropig o lerig kostig, min nya mountainbike fick jobba riktigt hårt, på vägen passerade vi några hästhagar så jag kunde inte låta bli o ta några kort...

Vi kom iväg o träna i förmiddags, trots de fina vädret, hann se Markoolio uppträda o han höll igång alla barn som vanligt, sen har jag bara slappat i solstolen o tror t o m att jag slumrade till ett tag...

 
 
Ingen bild

Susanne

26 april 2009 13:29

Vilka fina foton :)
Här börjar våren komma igång, och man ser en ände på allt snöande. Fortfarande mycket kvar, men man ser gräs på vissa ställen iallafall ;)
Vilka fina glas du köpt! Har åxå Verna, fast svarta. Vi har ju en finfin Iittala butik i Happis nu, farligt att gå in där!

/Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards